انتصابات سیاسی شائبه ایجاد می کند/ تذکر جدی خود را به وزیر کشور خواهیم داد
انتصابات سیاسی شائبه ایجاد می کند/ تذکر جدی خود را به وزیر کشور خواهیم داد

عصر اولین ها// رئیس مجمع نمایندگان خوزستان گفت: هرگاه بر اساس پیگیری‌ها و نظارت‌های استانی، درباره ناکارآمدی و یا بازنشستگی یک مدیرکل تذکر می‌دهیم، استاندار اظهار می‌کند که در شرف انتخابات هستیم و این کار میسر نیست‌. به گزارش عصر اولین ها، استاندار خوزستان در حکمی شهاب رزمی را به‌عنوان مدیرکل استانداری خوزستان منصوب کرد. […]

عصر اولین ها// رئیس مجمع نمایندگان خوزستان گفت: هرگاه بر اساس پیگیری‌ها و نظارت‌های استانی، درباره ناکارآمدی و یا بازنشستگی یک مدیرکل تذکر می‌دهیم، استاندار اظهار می‌کند که در شرف انتخابات هستیم و این کار میسر نیست‌.
به گزارش عصر اولین ها، استاندار خوزستان در حکمی شهاب رزمی را به‌عنوان مدیرکل استانداری خوزستان منصوب کرد. با توجه به اینکه رزمی هیچ‌گونه سابقه اجرایی در حوزه سیاسی ندارد، این انتصاب با اعتراض فعالان سیاسی مواجه شد. باتوجه به اینکه سید کریم حسینی رئیس مجمع نمایندگان سابقه معاونت سیاسی استانداری خوزستان را در کارنامه دارد، برای بررسی انتصاب مدیرکل سیاسی استانداری خوزستان گفت: تغییرات مدیریتی به‌ویژه مدیرانی که به‌صورت مستقیم در انتخابات نقش اجرایی دارند، شائبه جانبداری و ایجاد تردید در سلامت انتخابات را به‌وجود می‌آورد.
رئیس مجمع نمایندگان خوزستان بیان کرد: متاسفانه برغم اینکه تقویم انتخاباتی در کشور آغاز شده تغییر مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری خوزستان قابل تامل است؛ زیرا هرگاه بر اساس پیگیری‌ها و نظارت‌های استانی، درباره ناکارآمدی یک مدیرکل و یا بازنشستگی یک مدیرکل تذکر می‌دهیم، استاندار اظهار می‌کند که در شرف انتخابات هستیم و این کار میسر نیست‌.
وی افزود: البته شاید انتصاب این مدیرکل هیچ رابطه مستقیم و غیر مستقیمی با مسئله انتخابات نداشته باشد اما با توجه به اینکه  در خردادماه آتی، دو انتخابات مهم ریاست جمهوری و شورای شهر و روستا را پیش رو داریم این انتصابات، جای تردید و شائبه بسیار دارد‌.
حسینی عنوان کرد: ما این مسئله را از طریق وزارت کشور پیگیری و تذکر جدی خود را به وزیر کشور خواهیم داد؛ مسئولان اجرایی حوزه انتخابات در خوزستان باید توجه کنند که صیانت از آراء مردم و حسن اجرای انتخابات از وظایف قانونی آنهاست و نمایندگان بر حسن اجرای قوانین هم به وظایف خود باید عمل ‌کنند.
  • منبع خبر : رهیاب