انتقاد کارگران آبفار خوزستان از عدم دریافت حقوق و عیدی
انتقاد کارگران آبفار خوزستان از عدم دریافت حقوق و عیدی

عصر اولین ها// منابع کارگری از پرداخت نشدن بخشی از مطالبات مزدی و بیمه‌ای بیش از هزار نفر از کارگر شاغل در آب و فاضلاب روستایی استان خوزستان خبر می‌دهند. کارگران آب و فاضلاب روستایی استان خوزستان می گویند: عدم مدیریت و برنامه‌ریزی درست در شرکت‌های پیمانکاری و نبود نظارت کافی توسط شرکت آب و […]

عصر اولین ها// منابع کارگری از پرداخت نشدن بخشی از مطالبات مزدی و بیمه‌ای بیش از هزار نفر از کارگر شاغل در آب و فاضلاب روستایی استان خوزستان خبر می‌دهند.

کارگران آب و فاضلاب روستایی استان خوزستان می گویند: عدم مدیریت و برنامه‌ریزی درست در شرکت‌های پیمانکاری و نبود نظارت کافی توسط شرکت آب و فاضلاب بر عملکرد آن‌ها، مشکلاتی را برای کارگران بوجود آورده است.

به گفته این کارگران؛ آن‌ها مطالبات مربوط به چند ماه حقوق و بیمه خود را از کارفرما دریافت نکرده‌اند. و به‌طور کل کارگران آب و فاضلاب روستایی هر یک از شهر‌های استان مطالبات متفاوتی از کارفرمایان شرکت پیمانکاری و در نهایت ازشرکت آب و فاضلاب طلبکارند.

آن‌ها با بیان اینکه گویا قرار است شرکت آب و فاضلاب خوزستان برای تامین منابع مالی پرداخت حقوق کارگران قطعه زمینی را به ارزش مالی ۳۰ میلیارد تومان به فروش برساند، افزودند: از سوی مدیران شرکت آب و فاضلاب گفته شده منابع درآمدی آب و فاضلاب به نسبت پرداخت حقوق کارگران بسیار ناچیز است و کفاف پرداخت حقوق کارگران را نمی‌دهد و پیمانکاران نیز هیچ منبع مالی برای پرداخت حقوق و بیمه کارگران ندارند.

به گفته کارگران‌؛ عدم پرداخت حقوق و بیمه به موقع کارگران باعث سلب آرامش آن‌ها شده به نوعی که خجالت‌زده خانواده‌هایشان شده‌اند.

آن‌ها تاکید کردند: خواسته کارگران از آب و فاضلاب خوزستان و از پیمانکاران این است که هرچه سریعتر نسبت به پرداخت کامل حقوق و بیمه‌ها اقدام نماید تا سهم و دین خود را نسبت به این قشر مظلوم و خدمتگزار ادا کرده باشد. هرچند که دریافت حقوق و بیمه در زمان مناسب و به موقع؛ حق طبیعی کارگران است.

این کارگران با اشاره به میانگین ۱۵ تا ۱۹ سال سابقه کاری برخی همکاران خود در آبفای خوزستان گفتند: ما کارگران با روزی ۱۲ ساعت کار مداوم و سخت از حداقل‌های مزدی محروم هستیم و مسئولان اداره آب و فاضلاب استان به مشکلات‌مان اعتنایی نمی‌کنند.

وی در ادامه یادآور شد: سالهاست پیگیر وضعیت شغلی‌مان از مسئولان آبفای استان هستیم اما تاکنون آن‌ها تصمیم جدی برای حل مشکلاتمان نداشته‌اند و این موضوع هر روز نگرانی ما را بیشتر می‌کند.

  • منبع خبر : ایلنا