اندیکا را زیر آوار فراموشی دفن نکنید+ تصاویر
اندیکا را زیر آوار فراموشی دفن نکنید+ تصاویر

عصر اولین ها// فرماندار اندیکا گفت: در پی وقوع زمین‌لرزه پنج ریشتری که بامداد امروز در شهرستان اندیکا رخ داده، تعداد ۱۲۰ روستا خسارت دیدند. به گزارش عصر اولین ها به نقل از مهر امرالله نوذری صبح امروز شنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای در خصوص جزئیات خبر اظهار کرد: زمین‌لرزه ۵ ریشتری که صبح امروز مردم […]

عصر اولین ها// فرماندار اندیکا گفت: در پی وقوع زمین‌لرزه پنج ریشتری که بامداد امروز در شهرستان اندیکا رخ داده، تعداد ۱۲۰ روستا خسارت دیدند.

به گزارش عصر اولین ها به نقل از مهر امرالله نوذری صبح امروز شنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای در خصوص جزئیات خبر اظهار کرد: زمین‌لرزه ۵ ریشتری که صبح امروز مردم شهرستان اندیکا را از خواب بیدار کرد به چندین روستا از جمله سپیدار، نپی آباد، رگ رو، آبچنار، درب، فرگه، منطقه شاهزاده عبدالله، دهدیک، دشتگل و سرشط خسارت صددرصدی زد.

فرماندار اندیکا ادامه داد: گزارش‌های میدانی و مردمی نشان می‌دهد که خانه‌های ناامن روستایی در روستای صعب‌العبور رِپی به‌صورت ۱۰۰ درصدی تخریب شده‌اند.

نوذری افزود: همچنین گزارش‌هایی از تخریب خانه‌ها در روستای دِهپیَک منطقه شیمبار و بخشی از روستاهای منطقه شاهزاده عبدالله و مدارس روستایی تاکنون دریافت شده است.

وی با تأکید بر اینکه برای ارزیابی میزان خسارت به این روستاها خواهیم رفت، افزود: با توجه به دریافت گزارش از روستاهای شهر قلعه خواجه، برای ارزیابی میزان خسارت در این روستاها و امدادرسانی به روستاییان از مرکز شهرستان اندیکا و استان درخواست بالگرد شده است.

فرماندار اندیکا با بیان اینکه این روستا جاده مواصلاتی ندارد، گفت: پس از ورود بالگرد به شهر قلعه خواجه به‌منظور ارزیابی دقیق میزان خسارات، به رِپی و دیگر روستاهای آسیب‌دیده از زلزله بامداد امروز اعزام خواهیم شد.

زمین لرزه در قلعه خواجه خوزستان هفت خانه را تخریب کرد

مدیر کل مدیریت بحران خوزستان گفت: زمین لرزه روز شنبه در قلعه خواجه اندیکا موجب تخریب هفت منزل مسکونی شد.

شهاب صدیقی شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بامداد روز شنبه زمین لرزه‌ای به بزرگی پنج ریشتر قلعه خواجه را لرزاند پس از آن نیز ۲ زمین لرزه متوالی به بزرگی ۲.۶ و ۴.۶ در همان منطقه رخ داد.

مدیر کل مدیریت بحران خوزستان افزود: در پی وقوع این زمین لرزه‌ها هفت واحد مسکونی در قلعه خواجه اندیکا تخریب و یک نفر مصدوم شد.

وی  با اشاره به حضور گروه‌های ارزیاب در منطقه  تاکید کرد: به تمامی دستگاه‌های امدادی، عملیاتی و روسای ستادهای پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران سراسر استان خوزستان اعلام آماده باش شده و تا رفع خطر در آماده باش قرار دارند.