اولین جشنواره درخت کُنار در شوشتر برگزار شد
اولین جشنواره درخت کُنار در شوشتر برگزار شد
سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شوشتر گفت: در راستای کاشت درختان بومی و مثمر، اولین جشنواره درخت کنار به میزبانی روستای کنار پیر برگزار شد.

مهدی زمانپور گفت: اولین برنامه رسمی ویژه کنار در استان خوزستان، آگاهی بخشی و فرهنگ سازی مفیدی در خصوص حفظ گونه درختی کنار صورت پذیرد و این از وظایف ما می‌باشد تا در جهت جلوگیری از قطع بی رویه درختان کنار و استفاده به عنوان سوخت، علاوه بر بالا بردن آگاهی و دانش خود، دیگران را نیز با حق حفظ درختان مثمر برای زندگی و نقش آن‌ها در پوشش گیاهی منطقه آشنا کنیم.

او می گوید: هدف از برگزاری این برنامه آشنایی عموم مردم و شهروندان با کاشت و نگهداری درخت کنار و شناخت نقش خوراکی، بهداشتی و دارویی فراورده‌های آن است.

به گفته او این جشنواره با همکاری گرو‌های فرهنگی، هنری طلوع ادب و هنر پارسی و هیأت مذهبی علی بن الحسین، دهیار و شورای روستای کنار پیر و با حضور انجمن‌های محیط زیستی شهرستان‌های شوشتر، شوش، اندیمشک، گتوند و دزفول و شهروندان و اهالی بومی منطقه برگزار شد.

زمانپور گفت: در این جشن و گردهمایی که با آغاز هفته منابع طبیعی نیز تقارن داشت برنامه‌هایی همچون اجرای موسیقی زنده، شاهنامه خوانی و نقالی برگزار شد و شرکت کنندگان در جشنواره از غرفه‌های معرفی درخت کنار و فراورده‌های آن، صنایع دستی، فروش آش و نان محلی و معرفی محصولات یکبار مصرف شرکت طبیعت سلولز با نام محصولات گیاهی سوگاس بازدید کردند.

به گفته سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شوشتر در بخشی‌های دیگری از برنامه نیز نقاشی زنده از سوژه‌های درخت کنار، نقاشی گروهی کودکان با موضوع کنار و زندگی و توزیع بیش از ۵۰۰ نهال کنار به شرکت کنندگان اجرا گردید.

  • منبع خبر : باشگاه خبرنگاران جوان