اکران فیلم نمایش “لال بهیگ” از تلویزیون تئاتر ایران + لینک لینک نمایش
اکران فیلم نمایش “لال بهیگ” از تلویزیون تئاتر ایران + لینک لینک نمایش

عصر اولین ها// فیلم نمایش “لال بهیگ” با نویسندگی و کارگردانی علی قاضی از تلویزیون تئاتر ایران در لیست اکران قرار گرفته است.  به گزارش عصر اولین ها،فیلم نمایش “لال بهیگ” با نویسندگی و کارگردانی علی قاضی از تلویزیون تئاتر ایران در لیست اکران قرار گرفته است. نمایش «لال بهیگ» به کارگردانی و نویسندگی علی […]

عصر اولین ها// فیلم نمایش “لال بهیگ” با نویسندگی و کارگردانی علی قاضی از تلویزیون تئاتر ایران در لیست اکران قرار گرفته است. 

به گزارش عصر اولین ها،فیلم نمایش “لال بهیگ” با نویسندگی و کارگردانی علی قاضی از تلویزیون تئاتر ایران در لیست اکران قرار گرفته است. نمایش «لال بهیگ» به کارگردانی و نویسندگی علی قاضی در  سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر و در بخش صحنه ای، خیابانی و دیگر گونه‌های اجرایی اجرا شده است. «لال بهیگ» یک نمایش آیینی و سنتی است. به معنای عروس لال و نام عروسک نمایشی با بازی دختران بختیاری است. در واقع این عروسک آمال و آرزوهای آن ها است.

این یکی از آیین‌های قدیمی است که امروزه در روستاهای کمی برگزار می‌شود و گروه نمایشی آریا برای احیای این آیین، تصمیم به اجرای آن گرفته است. این نمایش با حرکات و موسیقی فولکلور بختیاری اجرا می شود و با شادی و پایکوبی، مردم را به تماشا می نشاند.

مدت اجرای این نمایش ۲۰ دقیقه است و علاقه مندان می توانند این نمایش را از طریق لینک اکران در تلویزیون تئاتر ایران تماشا کنند.