ایجاد مانع برای تولید، به‌ جای مانع‌زدایی !!
ایجاد مانع برای تولید، به‌ جای مانع‌زدایی !!

نامگذاری سال ۱۴۰۰ به نام “تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها” امیدواری و خوش‌بینی زیادی را در میان سرمایه گذاران و تولیدکنندگان در سراسر کشور ایجاد نمود. موضوعی که می تواند ضمن تسریع در روند تولید، در حوزه اشتغال‌زدایی نیز نتایج مثبتی را به همراه داشته باشد. با این حال در مسجدسلیمان گویا این روند با چالش هایی همراه است که انتظار می رود ضمن بررسی کارشناسی موضوع و تعاملات میان بخشی این مشکلات مرتفع شده و موانع پیش پای تولید برداشته شود.

عصر اولین ها// نامگذاری سال ۱۴۰۰ به نام “تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها” امیدواری و خوش‌بینی زیادی را در میان سرمایه گذاران و تولیدکنندگان در سراسر کشور ایجاد نمود. موضوعی که می تواند ضمن تسریع در روند تولید، در حوزه اشتغال‌زدایی نیز نتایج مثبتی را به همراه داشته باشد. با این حال در مسجدسلیمان گویا این روند با چالش هایی همراه است که انتظار می رود ضمن بررسی کارشناسی موضوع و تعاملات میان بخشی این مشکلات مرتفع شده و موانع پیش پای تولید برداشته شود.

به گزارش عصر اولین ها، علیرغم نامگذارى سال‌هاى اخیر با شعارهاى تولید محور، تصمیمات متناقض و دستورالعمل‌های متفاوت در رابطه با حمایت از تولید یک گام رو به جلو و دو قدم رو به عقب بوده است و صاحبان صنایع و تولیدکنندگان را نگران و سرگردان کرده است. هر چند پاکدل فرماندار مسجدسلیمان سال گذشته اظهار داشت: با تمام توان از صنایع و شرکت های تولیدی و اشتغالزا حمایت خواهیم کرد. علاوه بر این جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان نیز یکسال قبل با حضور وی، معاون اقتصادی استاندار خوزستان و مدیران کل تامین اجتماعی،صمت،شهرک صنعتی و جمعی دیگر از معاونین بانک های استان خوزستان،مسئولین دفاتر نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در چهارشهرستان و سرمایه گذاران بخش خصوصی برگزار گردید. فرماندار مسجدسلیمان با اشاره به اقدامات مهم انجام شده در شهرستان و راه اندازی چندین واحد تولیدی در شهرک صنعتی، بر لزوم رفع مشکلات سرمایه گذاران بخش خصوصی تاکید کرد.

در آن جلسه واحدهای تولیدی و سرمایه گذاران بخش خصوصی مشکلات و دغدغه های های خود را عنوان کردند و راهکارهای موردنظر در این جلسه تبادل نظر شد. با گذشت یکسال از این موضوع باید در نظر داشت تا چه اندازه موانع پیش روی تولید در شهرستان مرتفع شده و در حوزه اشتغال نیز چقدر تأثیرگذار بوده است. احداث کارخانه تولید خوراک دام‌ و طیور مسجدسلیمان از جمله طرح های تولیدی بوده که کلنگ آن حدود یکسال پیش به زمین زده شده بود. موضوعی که با وجود گذشت ماهها همچنان در مسیر بروکراسی های طاقت فرسای اداری باقی مانده است.

با تمام این تفاسیر انتظار می رود علاوه بررسی کارشناسی واحدهای راه اندازی شده یا در دست احداث شهرک صنعتی مسجدسلیمان، نگاه ویژه ای به رفع مشکلات حوزه تولید و اشتغال گردد. موضوعی که در سال “تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها” می تواند زمینه ساز اتفاقات امیدوارکننده و مثبت در مسجدسلیمان باشد و مسیر توسعه و پیشرفت را هموارتر نماید.