ایده های خلاقانه دانش آموز مسجدسلیمان در کاردستی با وسایل بازیافتی +تصاویر
ایده های خلاقانه دانش آموز مسجدسلیمان در کاردستی با وسایل بازیافتی +تصاویر
دانش آموز مسجدسلیمانی ایده های خلاقانه ای برای استفاده از مواد بازیافتی عملی ساخته است.

عصر اولین ها// دانش آموز مسجدسلیمانی ایده های خلاقانه ای برای استفاده از مواد بازیافتی عملی ساخته است.

به گزارش عصر اولین ها، چالش پسماند شهری از جمله مواردی است که طی سال های اخیر نقش مشارکت بیشتر شهروندان برای حفاظت از محیط زیست را پررنگ تر نموده است. از طرفی مشارکت دانش‌ آموزان بعنوان قشر تأثیرگذار در این مسیر، با ایده های خلاقانه در کاهش مصرف گرایی و استفاده مجدد مواد قابل بازیافت نقش بسزایی دارند. از این رو تاکید بر خلاقیت و ابتکار توسط دانش آموزان و همچنین ترویج فرهنگ صرفه جویی در منابع می تواند در قالب کاردستی با وسایل بازیافتی نمود بیشتری پیدا کند.

یکی از دانش آموزان مسجدسلیمانی با عملی نمودن ایده های خلاقانه فرهنگ متفاوتی را برای استفاده بهینه از دور ریزهای خانه خود به نمایش گذاشته است. مهشید اردشیری دانش آموز هنرمند همیارمحیط زیست مسجدسلیمانی مدرسه حضرت مریم (ع) مدتهاست تهیه و ساخت کارهای هنری با استفاده از مواد قابل بازیافت خانه خود را انجام می دهد. این موضوع طی بازدید هوشنگ عالی نسب مدیرانجمن همیاران محیط زیست از خانه وی مورد بررسی قرار گرفت. این دانش آموز هنرمند سالها با همکاری خانواده خود در گمنامی مشغول تهیه و ساخت آثار هنری از مواد قابل بازیافت و تبدیل آنها به وسایل زیبا و کاربردی می باشد. نکته قابل توجه این که در خانه دانش آموز مورد اشاره هیچگونه مواد بازیافتی و دورریختنی بلااستفاده نمی ماند و علاوه بر هدیه برخی آثار هنری به اقوام، درصدد بازشناسی این هنرمندی ها به سایر دانش آموزان و شهروندان است. 

انتظار می رود تا دانش آموزان و شهروندانی این چنین هنرمند که نقش مهمی در مدیریت صحیح پسماند شهری و تفکیک از مبداء دارند مورد حمایت قرار گیرند. برپایی نمایشگاه دائمی از آثار و هنرمندی های این دانش آموزان، برگزاری دوره های آموزشی در مدارس و نقاط مختلف شهرستان با موضوع اهمیت وسایل بازیافتی و دور ریختنی ها و همچنین معرفی به سازمان ها و نهادهای مربوطه جهت حمایت مالی و تسهیلاتی از جمله مواردی است که می تواند در کنار حمایت از دانش آموزان خلاق در حوزه محیط زیست، به ترویج فرهنگ استفاده از وسایل بازیافتی و مدیریت صحیح پسماند کمک شایانی نماید.