ایده های خلاقانه معلم مسجدسلیمانی برای آموزش با وسایل تهیه شده از مواد بازیافتی + تصاویر
ایده های خلاقانه معلم مسجدسلیمانی برای آموزش با وسایل تهیه شده از مواد بازیافتی + تصاویر

شهر اولین ها// ایده های جالب و دیدنی برای ساخت کاردستی با وسایل بازیافتی در اکثر شهرها انجام می شود و دانش آموزان با روشهای استفاده از این وسایل برای تهیه کاردستی های متنوع آشنا می شوند. با این حال در شهرستان مسجدسلیمان که طی سالهای اخیر در زمینه فرهنگ سازی حوزه محیط زیست اقدامات […]

شهر اولین ها// ایده های جالب و دیدنی برای ساخت کاردستی با وسایل بازیافتی در اکثر شهرها انجام می شود و دانش آموزان با روشهای استفاده از این وسایل برای تهیه کاردستی های متنوع آشنا می شوند. با این حال در شهرستان مسجدسلیمان که طی سالهای اخیر در زمینه فرهنگ سازی حوزه محیط زیست اقدامات مطلوب و بسیاری انجام گرفته، دانش اموزان علاوه بر آشنایی را شیوه ساختن کاردستی با وسایل بازیافتی مباحث آموزشی را نیز از طریق این وسایل فرا می گیرند.

به گزارش شهر اولین ها، آموزش تهیه کاردستی با وسایل بازیافتی در میان کودکان و دانش آموزان نقش موثری در کاهش تولید پسماند و استفاده بهینه از مواد دورریختنی خواهد داشت. علاوه بر این کودکان در سنین پایین با مفاهیم پایه محیط زیستی آشنا شده و میزان اثربخشی این فرهنگ با گذشت زمان در سطح جامعه نمود بیشتری پیدا خواهد کرد. دانش آموزان پایه اول دبستان گلزار دانش در مسجدسلیمان مفاهیم و نکات آموزشی را از طریق ابزارها و وسایل کمک آموزشی تهیه شده از مواد بازیافتی فرا می گیرند. این اقدام ارزشمند که توسط معلم پایه اول در سالهای اخیر صورت گرفته، از ابتدای سالجاری نیز در اولویت کاری پایه اول دبستان گلزار دانش قرار گرفته است.

تهیه جعبه جادویی کلمات ساخته شده از سبد میوه و مقوا که از طریق آن دانش آموزان ضمن آشنایی با کلمات جدید جمله سازی می کنند، الگوسازی رنگی از طریق شانه های تخم مرغ و چینه و تکمیل الگوهای سطری و ستونی با مقوا، صدف و برگ درختان از جمله موارد آموزشهایی است که بوسیله کاردستی های تهیه شده از مواد دور ریختنی در این دبستان صورت می پذیرد. علیرغم این انتظار می رود تا معاونت آموزشی اداره آموزش و پرورش مسجدسلیمان ضمن توجه بیشتر به خلاقیتها و ایده های آموزشی از این قبیل در صدد تکریم و ارتقاء متولیان اصلی این موضوع اقدامات شایسته ای را صورت دهد. علاوه بر این سایر مدارس سطح شهرستان نیز با الگوبرداری از این خلاقیت ها در ابداع روشهای نوین آموزشی در مدارس، ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست، کاهش تولید پسماند و زباله و استفاده بهینه از مواد بازیافتی فعالیتهای موثری را اجرایی نمایند.