بازگشت موفقیت آمیز تیم داوری خوزستان به سطح اول فوتبال کشور
بازگشت موفقیت آمیز تیم داوری خوزستان به سطح اول فوتبال کشور

عصر اولین ها// دیدار دو تیم سپاهان اصفهان و آلومینیوم اراک در هفته دوم لیگ برتر فوتبال کشور با قضاوت تیم داوری خوزستان انجام گرفت. در این دیدار که با یک گل به سود سپاهان خاتمه یافت شاهد قضاوت خوب و کم نقص داوران خوزستانی این مسابقه بودیم. عبدالنبی پورخلف، ولی کاوسی و رحیم حاجی […]

عصر اولین ها// دیدار دو تیم سپاهان اصفهان و آلومینیوم اراک در هفته دوم لیگ برتر فوتبال کشور با قضاوت تیم داوری خوزستان انجام گرفت. در این دیدار که با یک گل به سود سپاهان خاتمه یافت شاهد قضاوت خوب و کم نقص داوران خوزستانی این مسابقه بودیم. عبدالنبی پورخلف، ولی کاوسی و رحیم حاجی پور کوپل داوری خوزستان در اصفهان بودند که هر کدام پیش از این چند قضاوت در لیگ برتر داشتند پس از ۷ سال در کنار یکدیگر بعنوان تیم داوری خوزستان یک دیدار در لیگ برتر را قضاوت نمودند. آخرین بار بهمن ماه ۹۲ دیدار فجرسپاسی و پرسپولیس با قضاوت یک تیم داوری از خوزستان انجام گرفت.

عبدالنبی پورخلف داور این مسابقه علاوه بر دوندگی بالا و آمادگی بدنی خوبی که داشت با نزدیکی به صحنه ها و شناخت خطاها قضاوت کم نقصی را پشت سر گذاشت. هماهنگی کامل تیم داوری در اعلام تصمیمات مشترک موجب شد تا خللی از این حیث در امر قضاوت پیش نیاید. پورخلف در این مسابقه سه بار بازیکنان دو تیم را با کارت زرد جریمه نمود که کاملاً تصمیمات وی صحیح به نظر می رسید. علاوه بر این اخراج علی نژاد بازیکن آلومینیوم در دقیقه ۷۰ بعلت خطای شدید به درستی انجام گرفت. ضمن این که اعلام گل سپاهان در دقیقه ۵۷ و عدم اعتقاد به خطای پنالتی و ادامه بازی در دقیقه ۲+۹۰  از دیگر تصمیمات برجسته و خوب پورخلف در این مسابقه بود.

عملکرد فوق العاده و تشخیص به ادامه بازی توسط رحیم حاجی پور کمک داور دوم این مسابقه در دقیقه ۵۷ برای ادامه بازی که  منجر به تنها گل سپاهان در این مسابقه شد یکی از مهمترین صحنه های قضاوت داوری بود. سلیمانی کارشناس داوری در این خصوص گفت: مهاجم سپاهان با مدافع اراک در یک خط قرار داشتند و ادامه بازی از سوی کمک داور صحیح بود و در ادامه گل به درستی رقم خورد. رودنیل دیگر کارشناس داوری نیز اظهار داشت: دفاع راست آلومینیوم آفساید را پر کرده بود و حداقل با بازیکن سپاهان در شرایط مساوی قرار داشت. در ادامه نیز گل کاملاً صحیح بود. این موضوع از روی خط چمن‌های ورزشگاه مشخص است. گفتنی است حاجی پور علاوه بر این صحنه، در دقایق ۷۳، ۷۹ و ۸۲ نیز در صحنه های مشکوک به آفساید به درستی ادامه بازی داد تا قضاوت موفقیت آمیزی را پشت سر بگذارد.

با تمام آن چه گفته شد قضاوت خوب داوران خوزستانی در هفته دوم لیگ برتر می تواند نویدبخش حضور آنان در هفته های آتی باشد.