باز آمد بوى ماه مهر / نگاهى کوتاه بر وضعیت آموزش و پرورش و مدارس در مسجدسلیمان
باز آمد بوى ماه مهر / نگاهى کوتاه بر وضعیت آموزش و پرورش و مدارس در مسجدسلیمان

شهر اولین ها//پاییز در حال رسیدن شمارش معکوس شروع شده ، به منظور فرا رسیدن بهار دل انگیز مدارس و ماه دوست داشتنی مهر ، ماه نشاط و شادی کودکان ، اما بعد از چند ماه تعطیلی مدارس آموزش و پرورش چه بستری برای این کودکان و نوجوانان فراهم نموده است. آیا مدارس روستایی که […]

شهر اولین ها//پاییز در حال رسیدن شمارش معکوس شروع شده ، به منظور فرا رسیدن بهار دل انگیز مدارس و ماه دوست داشتنی مهر ، ماه نشاط و شادی کودکان ، اما بعد از چند ماه تعطیلی مدارس آموزش و پرورش چه بستری برای این کودکان و نوجوانان فراهم نموده است.

آیا مدارس روستایی که تا کنون مورد کم مهری مسولین آموزش و پرورش بوده اند مرمت و مهیا شده اند؟

آموزش و پرورش وزارتخانه اى است که باید او را ام الوزارت خواند ، زیرا همه خانواده ها به نحوی در این سازمان سهیم و شریک هستند.

مدارس دولتی ما همانند همیشه متاسفانه مورد بی مهری مسولین قرار گرفته اند ، علارغم بخشنامه های وزارت خانه که هنگام ثبت نام وجهی به عنوان شهریه دریافت نشود ، اما با کمال تاسف حتی از خانواده های بی بضاعت هم موقع ثبت نام فرزندانشان شهریه گرفته اند.

در مدارس ما فضای آموزشی کافی نیست! ولی مشاهده می کنیم در بعضی مدارس همین فضاها تغییر کاربری یافته که به نظر مى رسد دست هایی پنهان و سود جو دانش آموزان را به مدارس غیر دولتی هدایت مى کنند.

درمدارس غیر دولتی مشاهده می کنیم دانش آموزان جایی برای تفریح و بازی ندارند ، چگونه این مدارس مورد تایید قرار گرفته و مجوز فعالیت گرفته اند؟

چنانچه به یک تاکسی سرویس سری بزنید برابر مقررات حتما باید پارکینگ ، نمازخانه ، سرویس بهداشتی و غیره داشته باشد.

چگونه مدارس غیر دولتی بدون امکانات مجوز کار گرفته اند و دانش آموزان را در یک فضای کم محبوس نموده اند.

با نوشتن و نقاشی روی دیوار که نمی شود مردم را مشغول کرد.

از مسولین همانند رییس جمهور ، وزیر آموزش و پرورش ، جناب دکتر شریعتى استاندار ، مدیر کل ، فرماندار انتظار داریم عنایت کنند به وضعیت آموزش و پرورش گرچه من مطمان هستم فرزندان آنها در مدارس اختصاصی جای خواهند گرفت توجه ویژه بنمایند.

اگر بتوانیم تحولی عظیم در نظام آموزشی بوجود آوریم و تفکر دانش آموزان را بسازیم و انسان های بزرگی به جامعه تحویل دهیم این قبیل کارها ماندگار و جاوبد است.
ولی یقینا ساختن و مهیا کردن تالار و بازارچه در حریم آموزشگاه نمی تواند علم و آگاهی دانش اموزان را شکوفا کند.

هر سازمان وظایفی دارد ، بهداشت و درمان کار خودش را می کند ، بهزیستی و سازمان برق هم به امورات خود می پردازند.

وظیفه آموزش و پرورش در آیین نامه ها و بخشنامه های صادره تعریف شده است. اگر می خواهیم در حرفه معلمی که همان رسالت پیامبران است به شهرمان خدمت کنیم واقعا معلم باشیم و به شغل مقدس معلمی که همانا تعلیم و تربیت است افتخار کنیم و فرزندانی صالح و آینده ای روشن برای آنان رقم بزنیم./شبکه خبری مسجدسلیمان