باید به خرمشهر فرا ملی نگاه کرد
باید به خرمشهر فرا ملی نگاه کرد
امام جمعه خرمشهرگفت: امروز خرمشهر قهرمان که نماد مقاومت ملت ایران است با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می کند.
حجت الاسلام و المسلمین محمدجواد عادل امام جمعه خرمشهر گفت: آزاد سازی خرمشهر درتاریخ سوم خرداد  برای ملت ما علی الخصوص مردم خرمشهر یک روز بسیار مهم  است، این حماسه یکی از حوادث و رخدادهای شگرف، ماندگار و سرنوشت ساز هشت سال دفاع مقدس است که درس ها و عبرت های آن برای همیشه تاریخ ملت ایران می تواند الهام بخش، آموزنده و راهگشا باشد.
وی با بیان اینکه آن روزها ایام غربت خرمشهربود، افزود: خرمشهر بسیار آباد بود و علما و روحانیون برای سفر به نجف از شهر خرمشهر تردد می‌کردند. در این بندرگاه این شهر کشتی‌های بزرگ پهلو می‌گرفتند و مردمان کشورهای دیگر آنجا می‌آمدند. مردم این شهر به‌واسطه شرایط آن با فرهنگ‌های مختلف آشنا می‌شدند که ناگهان در 31 شهریور با حمله عراق این شهر به یک جهنم تبدیل شد و خرمشهری ها در همان زمانی که صدامیان ناجوانمردانه به خرمشهر حمله کردند در کنار نیروهای مسلح، ارتش و سپاه که یک نهاد نوپا بود با دست خالی ایستادند.
امام جمعه خرمشهر گفت: مقاومت و ایستادگی رزمندگان اسلام و اعتماد به نفس و باور به امداد الهی و اتکا به نیروی ایمان و اراده ملی از جمله مولفه های پیروزی در عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر بود که حیرت جهانیان و یأس و ناامیدی ابرقدرت ها را به دنبال داشت.
حجت الاسلام و المسلمین عادل بیان کرد: عملیات آزادسازی خرمشهر از مهم‌ترین حماسه های دفاع مقدس به شمار می‌رود بطوریکه می‌توان آن را نقطه عطفی در تاریخ جنگ تحمیلی دانست،  این پیروزی در پی عملیات بیت المقدس به وقوع پیوست و سبب باز پس‌گیری خرمشهر در سوم خرداد ۱۳۶۱ خورشیدی شد.
وی یکی از دستاوردهای فتح خرمشهر را استناد محور مقاومت به مقاومت مردم خرمشهردانست و ادامه داد: امروز مهم ترین تکلیف ما در برابر عظمت و عزت خلق شده به همت شهدا، حفظ اصول و مبانی انقلاب اسلامی و نظام می باشد.
حجت الاسلام عادل با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در سال ۹۵ مبنی براینکه خرمشهر هایی در پیش است،اضافه کرد:امروز با خرمشهر های سخت تر از نظامی مواجه هستیم، خرمشهر هایی ازجنس سیاسی، اقتصادی،فرهنگی و اجتماعی که با تغییر رویکرد انقلابی به راه افتاده است.
وی عنوان کرد: همانطور که تجربه خرمشهر نشان از پیروزی مقاومت و ایستادگی بوده حال باید در برابر این جنگ با نمود جدید با توسل به گذشته مبارزه مجدانه توام با ایمان را برای پیروزی سرلوحه کار خود قرار دهیم.
امام جمعه خرمشهر با بیان اینکه باید به خرمشهر فرا ملی نگاه کرد اما متاسفانه هنوز خرمشهر به آن جایگاه خود نرسیده است، گفت: مسئولین کشوری با هدف حل مشکلات در این شهر حضور پیدا کنند امروز خرمشهر قهرمان که نماد مقاومت ملت ایران است با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می کند.
وی در آستانه سالروز آزادسازی خرمشهر با تاکید بر اینکه مردم در کنار نیروهای مسلح با دستان خالی ۴۵ روز از شهر دفاع کردند گفت: امروزه مطالبه ی این مردم در زمینه عمران ، خدمات و زیر ساخت هاست.
  • منبع خبر : رهیاب