بحران کرونا در مسجدسلیمان؛ از بی مبالاتی شهروندان تا اهمال کاری دستگاهها
بحران کرونا در مسجدسلیمان؛ از بی مبالاتی شهروندان تا اهمال کاری دستگاهها

ضعف در انجام امورات سازمانی و اهمال کاری برخی نهادها در تشدید بحران در مسجدسلیمان بی تأثیر نبوده است. جمع آوری مستمر زباله ها و پسماند سطح شهر، برخورد عوامل انتظامی با خودروهای مجاورت آرامستان ها، الزام ادارات به استفاده از ماسک و دستکش توسط مراجعین، مدیریت شهروندان در مراجعه به ادارات و بانک ها با زمان بندی بهینه انجام امورات و دیگر اقداماتی که می تواند در پیشگیری از تراکم افراد در اماکن عمومی و عدم رعایت اصول و پروتکل های بهداشتی موثر باشد بحران کرونا را به شکلی مطلوب مدیریت دهد و آمار مبتلایان کاهش یابد.

عصر اولین ها// مسجدسلیمان این روزها چالش کرونا را به شکلی بحرانی پشت می گذراند و به نظر می رسد در سایه بی مبالاتی شهروندان، اهمال کاری برخی نهادها نیز در تداوم این وضعیت تأثیرگذار خواهد بود.

به گزارش عصر اولین ها، این روزها آمار مبتلایان کرونا در مسجدسلیمان به گونه ای است که وضعیت بحرانی در شهرستان اعلام شده است. هر چند فرماندار مسجدسلیمان با اشاره به روند صعودی مبتلایان به کرونا در این شهرستان گفت: یکی از دلایل بالابودن آمار مبتلایان به کرونا،احتساب بیماران مبتلا از شهرهای اندیکا و لالی در آمار مسجدسلیمان است و همین باعث بالارفتن آمار این شهرستان شده است.

شاید نبود مراکز درمانی و بیمارستان مجهز در شهرستان های لالی و اندیکا از جمله مواردی است که انتقال به بیماران به مسجدسلیمان و روند درمانی آنان موجب افزایش آمار مبتلایان کرونا در منطقه شده است. علاوه بر این حضور در مراسمات، تجمعات و برنامه های گروهی از دیگر مواردی است که در انتقال ویروس به سایر شهروندان موثر باشد. اگر چه اتخاذ تصمیمات سختگیرانه ای از جمله ممنوعیت برگزاری مراسمات ختم، برخورد با اصناف متخلف، تعطیلی فعالیت بازار جمعه، ممنوعیت نصب پلاکارد مراسمات و مسدود نمودن ورودی آرامستان هارمی تواند از جمله اقدامات پیشگیرانه جهت کاهش آمار مبتلایان باشد. علاوه بر این ضدعفونی معابر و خیابان های سطح شهر نیز از طریق برخی دستگاهها انجام خواهد گرفت.

از سوی دیگر باید اشاره داشت که ضعف در انجام امورات سازمانی و اهمال کاری برخی نهادها در تشدید بحران در مسجدسلیمان بی تأثیر نبوده است. جمع آوری مستمر زباله ها و پسماند سطح شهر، برخورد عوامل انتظامی با خودروهای مجاورت آرامستان ها، الزام ادارات به استفاده از ماسک و دستکش توسط مراجعین، مدیریت شهروندان در مراجعه به ادارات و بانک ها با زمان بندی بهینه انجام امورات و دیگر اقداماتی که می تواند در پیشگیری از تراکم افراد در اماکن عمومی و عدم رعایت اصول و پروتکل های بهداشتی موثر باشد بحران کرونا را به شکلی مطلوب مدیریت دهد و آمار مبتلایان کاهش یابد. علاوه بر این استاندار خوزستان نیز اعلام داشت: در صورتی که در شهرستان‌ها اتفاقی بیافتد، فرماندار و دادستان و نیروی انتظامی را مسئول و مقصر آن می‌دانیم، زیرا باید با جدیت ورود کرده و برخورد کنند.

از این رو امیدواریم تا نهادها ذیربط در مدیریت بحران کرونا علاوه بر انجام مسئولیت های محوله به شکلی شایسته، هماهنگی های لازم را با سایر دستگاهها داشته باشند. همچنین معرفی و برخورد با نهادها و سازمان هایی که در این خصوص اهمال کاری نموده اند نیز در ملزم نمودن آنان به انجام دقیق و کامل مسئولیت های خود موثر است.