بخش عمده ای از گره های ترافیکی مسجدسلیمان برطرف شده است
بخش عمده ای از گره های ترافیکی مسجدسلیمان برطرف شده است
از همکاری ادارات و شهروندان با پلیس راهور قدردانی می کنیم

عصر اولین ها// سرگرد سیدمحمد موسوی بعنوان مهرماه سال گذشته بعنوان رئیس پلیس راهور شهرستان مسجدسلیمان معرفی شد. وی در مدت کوتاه مسئولیت خود اقدامات مختلفی در حوزه راهنمایی و رانندگی شهرستان پیگیری و به نتیجه رسانده است. در این گفت و گو وی به ارزیابی وضعیت ترافیکی و حوزه کاری مربوط به پلیس راهور اشاره داشت و روند ارائه پیشنهادات و انجام پروژه های ترافیکی برای کنترل و بهبود وضعیت ترافیک در سطح شهرستان را شرح داده است. 

بخش عمده ای از گره های ترافیکی برطرف شده است

سرگرد موسوی بیان داشت: باتوجه به جلسات متعدد و ارتباط با مردم متوجه شدیم گره های ترافیکی و مشکلات زیادی در شهرستان داریم. عمده مشکلات مسیر دانشگاه تا باشگاه مرکزی به خودروهای متخلف با تخلفات حادثه ساز و تصادفات فوتی این مسیر مرتبط بوده که با اجرای طرح های ضربتی و رصد شبانه روزی، اکثر خودروها شناسایی و توقیف شده که خوشبختانه مشکل تا حدود زیادی حل شد.
وی افزود: مشکل بعدی گره های ترافیکی در میادین اصلی شهر بخصوص میدان بانک ملی و باشگاه وجود داشت که با اصلاح هندسی، احداث دور برگردان ها، احداث بریدگی و بازنمودن مسیرهای مسدود شده قبلی مشکل ترافیکی تا حدود زیادی حل شد.

با تکمیل بلوار دوم شهری مشکلات قطعاً کمتر خواهد شد

رئیس پلیس راهور همچنین به بخش دیگری از اقدامات برای کاهش ترافیک اشاره نمود و اظهار داشت: کامیون ممنوع نمودن مسیر میدان بانک ملی تا میدان نمره یک در ساعات معین جهت جلوگیری از تصادفات و رفع مشکلات ترافیکی انجام شد. از طرفی در تقاطع نفتک بیشترین تصادف را شاهد بودیم که بعد از اصلاح هندسی خوشبختانه این نقطه تقریبا ایمن شد.
سرگرد موسوی یادآور شد: با تکمیل بلوار دوم، پل پشت مسجد جامع، تعریض خیابان صاحب الزمان (کاروانسرا) و هفده شهریور قطعاً مشکلات کمتر خواهد شد. همچنین دوطرفه نمودن خیابان باغ ملی و راه اندازی چراغ ترافیک میدان بانک ملی شکل ترافیکی شهر بهتر خواهد شد.
راه اندازی اولین آموزشگاه موتورسیکلت در شهرستان

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: خط کشی معابر در سال گذشته کمک زیادی به نظم رانندگی و کاهش تصادفات نموده که قبل از شروع فصل پاییز می بایست دوباره انجام شود. در بخش تعریض میدان های سطح شهر نیز میدان پنج بنگله تا باشگاه در حال تعریض است که با همت شهردار و شورای اسلامی شهر امیدواریم به سرانجام برسد و جاده گلف نیز پیشرفت خوبی داشته چرا که این جاده در سنوات گذشته تصادفات فوتی زیادی داشته است.
وی افزود: شهرستان مسجدسلیمان تاکنون فاقد آموزشگاه موتورسیکلت بود که با پیگیری های متعدد و مکرر از استان و با حمایت های فراوان جناب سرهنگ بهاروند فرمانده انتظامی شهرستان توانستیم مجوز آن را برای یکی از متقاضیان که بیشترین امتیاز را داشت اخذ کنیم و آموزشگاه در این ماه فعال خواهد شد تا شهروندان برای اخذ گواهینامه مجبور نشوند به شهرستان های مجاور بروند.

بهترین راه کاهش تصادفات فرهنگ سازی از سنین پایین است

سرگرد موسوی ضمن تأکید بر فرهنگ سازی و آموزش بیشتر در حوزه متبوع اشاره داشت و خاطرنشان ساخت: به نظر بنده بهترین راه کاهش تصادفات و نظم ترافیکی، فرهنگ سازی از سنین پایین بویژه در مدارس است. از اینرو از تمامی ادارات شهرستان بویژه ادارات متولی فرهنگ و رسانه های عزیز خواهشمندیم در این خصوص بیشتر تلاش کنند تا شاهد رانندگی ایمن و کاهش تصادفات باشیم.

وی همچنین گفت: ما خود را همواره خادم مردم می دانیم، درب اتاق بنده در هشت ماه حضورم در شهرستان هیچ گاه بسته نبوده و با افتخار در خدمت مردم بوده ام. ارتباط پلیس راهور بعنوان پلیس خدمتگزار با مردم همیشه خوب و تنگاتنگ بوده چرا که ما روزانه در مباحث گوناگون از صدور گواهینامه تا شماره گذاری و… خدمتگزار مردم شریف هستیم.
از همکاری ادارات و شهروندان با پلیس راهور قدردانی می کنیم

رئیس پلیس راهور شهرستان مسجدسلیمان در خاتمه ابراز داشت: با توجه به ساختار طولی شهر مسجدسلیمان از میدان دانشگاه تا پل تمبی که حوزه پلیس راهور را تعیین نموده و پوشش این مسیر طولانی بسیار سخت و نیازمند تجهیزات و امکانات فراوانی است اما خوشبختانه برخی ادارات مانند شهرداری و شرکت نفت در این خصوص همکاری خوبی با ما داشته اند و جا دارد از شهردار و شورای اسلامی شهر و همچنین از مدیرعامل شرکت نفت و واحد ترابری این شرکت تشکر ویژه داشته باشیم.

وی افزود: از مردم شریف مسجدسلیمان بابت همکاری با پلیس راهور تقدیر و تشکر می نمایم و مجموعه خدمتگزار آنها در پلیس راهور این قول را خواهد داد که با تمام توان پیگیر رفع مشکلات ترافیکی و ارائه خدمات به آن ها خواهد بود.