برنامه بزرگداشت فردوسی در مسجدسلیمان اجرا شد + تصاویر
برنامه بزرگداشت فردوسی در مسجدسلیمان اجرا شد + تصاویر

عصر اولین ها// همزمان با بیست و پنجم اردی بهشت، مراسم بزرگداشت حکیم فردوسی در بوستان فردوسی مسجدسلیمان برگزار شد. به گزارش عصر اولین ها، برنامه بزرگداشت فردوسی در مسجدسلیمان به همت موسسه ی فرهنگی هنری سرو سایه فکن پارسیان و انجمن شاهنامه خوانی مسجد سلیمان با حضور زوج نقال و شاهنامه خوان کشور مهربان […]

عصر اولین ها// همزمان با بیست و پنجم اردی بهشت، مراسم بزرگداشت حکیم فردوسی در بوستان فردوسی مسجدسلیمان برگزار شد.

به گزارش عصر اولین ها، برنامه بزرگداشت فردوسی در مسجدسلیمان به همت موسسه ی فرهنگی هنری سرو سایه فکن پارسیان و انجمن شاهنامه خوانی مسجد سلیمان با حضور زوج نقال و شاهنامه خوان کشور مهربان اردوان بیرگانی و مهربانو مهرانگیز قلاوند و جمعی از علاقمندان فرهنگ ملی برگزار شد. این برنامه بعلت شرایط کرونا بصورت محدود و با زمان بندی کوتاه و رعایت شیوه نامه های بهداشتی برگزار گردید. بیرگانی مدیر موسسه و مسئول کانون شاهنامه خوانی ضمن تشکر و سپاسگزاری از حضور شرکت کنندگان در برنامه، ابیاتی از شاهنامه را برای حاضرین اجرا نمود.

پایا و هامون بهادری دو برادر آغازگر برنامه بزرگداشت بودند و در ادامه فلوریا بهادری و بی نظیر چهارلنگ برنامه ی خود را اجرا کردند و اجرای برنامه آخر تنبک نوازی کیارش مهری بابادی هنرجوی تنبک نوازی بود. بخش عمده ای از برنامه با اجرای هنرجویان کودک و نوجوان موسسه ی فرهنگی هنری سروسایه فکن پارسیان بوده که با اجراهای خود شور و هیجان خاصی در میان مخاطبین ایجاد نمودند و با تشویق آنان همراه بود. در بخش پایانی برنامه نیز مهربان بیرگانی ابیاتی از شاهنامه که در وصف ایران بود را نقل کردند.

در حاشیه این برنامه عوامل شهرداری در حال رنگ آمیزی تندیس فردوسی بودند. علاوه بر این اجرای برنامه با بوق زدن های رانندگان خودروهای عبوری و تشویق آنان همراه بود. ضمن این که کسبه و بازاریان اطراف بوستان فردوسی همگی مشغول تماشای برنامه بودند.