برنامه یادبود درختی در آرامستان مسجدسلیمان
برنامه یادبود درختی در آرامستان مسجدسلیمان
به همت تشکل های محیط زیستی مسجدسلیمان برنامه یادبود درختی در آرامستان فامیلی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی انجمن طلوع سبز مسجدسلیمان به همت انجمن طلوع سبز مسجدسلیمان وباهمکاری انجمن های محیط زیستی شهرستان ۳۰ اصله درخت به یاد پدری مهربان وفداکارجاویدنام قربان امانی‌ درآرامستان فامیلی کلگه کاشته شد. محمدشهبازی مدیرانجمن طلوع سبز مسجدسلیمان گفت در راستای زنده نگه داشتن یاد و خاطره اموات ،آشنایان وشهدای خود، نسبت به کاشت و غرس نهال در آرامستان ابدی آن زنده یاد اقدام نمودیم تا شهرمان با نیت های خیرخواهانه بیش از پیش سبز و خرم شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر عمده احسانی که برای اموات و شهداء صورت می پذیرد، از طریق پخش چای، غذا و شربت نذری است که به واسطه رهاسازی ظروف پلاستیکی و یکبار مصرف در خیابان ها و طبیعت، شهرداری متحمل هزینه های گزافی برای جمع آوری آنها می شود و همچنین محیط زیست و منابع طبیعی نیز دچار آسیب های جدی می شوند و روی آوردن به اقدامات فرهنگی برای یادبود عزیزان از دنیا رفته امری بسیار شایسته محسوب می شود.
درادامه شهبازی اضافه کرد: درخت نماد زندگی و پویایی و نشاط است و زمانی که شهروندان به یاد عزیزان خویش نهال می کارند و از نزدیک شاهد رویش و تکامل آن هستند، گویی که آن سفرکردگان هنوز زنده اند و در غم و شادی ها حضور دارند؛ این امر مهم موجب تسلای خاطر بازماندگان و کاهش زمینه ابتلا به غم و افسردگی می شود.