برگزاری جشنواره بازی‌های بومی و محلی خوزستان با عنوان « دا » در بخش سوسن
برگزاری جشنواره بازی‌های بومی و محلی خوزستان با عنوان « دا » در بخش سوسن

سایت خبری شهر اولین ها//رئیس هیئت ورزش‌های بومی و محلی شهرستان ایذه از برگزاری جشنواره بازی‌های بومی و محلی خوزستان با عنوان «دا» در این شهرستان خبر داد.    به گزارش سایت خبری شهر اولین ها، داریوش عباسی با بیان اینکه جشنواره بازی‌های بومی و محلی خوزستان در این شهرستان برگزار خواهد شد اظهار کرد: […]

سایت خبری شهر اولین ها//رئیس هیئت ورزش‌های بومی و محلی شهرستان ایذه از برگزاری جشنواره بازی‌های بومی و محلی خوزستان با عنوان «دا» در این شهرستان خبر داد.

 

 به گزارش سایت خبری شهر اولین ها، داریوش عباسی با بیان اینکه جشنواره بازی‌های بومی و محلی خوزستان در این شهرستان برگزار خواهد شد اظهار کرد: این جشنواره با حضور تمام شهرستان‌های استان خوزستان هفته‌های آینده در بخش سوسن برگزار خواهد شد.

وی افزود: همزمان با کل کشور این دوره از مسابقات در استان خوزستان نیز برگزار خواهد شد و تمام گروه‌های شرکت کننده تولیدات، صنایع دستی و آئین خود را به نمایش خواهند گذاشت.

رئیس هیئت بازی‌های بومی و محلی شهرستان ایذه با اشاره به اینکه این جشنواره در طول یک روز برگزار خواهد شد خاطرنشان کرد: هر یک از شهرستان‌های شرکت کننده فعالیت خود را در بخش‌های فرهنگی، بازی‌های محلی و غذاهای سنتی منطقه خود به‌ معرض دید می‌گذارند.

عباسی اضافه کرد: این جشنواره و سایر برنامه‌هایی که به این نحو برگزار می‌شود جهت معرفی فرهنگ و آئین سنتی اقوام استان خوزستان و کشور است که در این‌دوره نیز به‌مانند گذشته پس از امتیازدهی توسط داوران، تیم‌های برگزیده اول تا سوم معرفی خواهند شد.

وی در پایان با بیان اینکه در روزهای آینده زمان و مکان دقیق جشنواره اعلام خواهد شد، از تمام مردم استان خوزستان و شهرستان ایذه برای حضور باشکوه در این برنامه و آشنایی نزدیک با سنت‌های مناطق مختلف استان دعوت کرد.

مرجع:فارس