برگزاری جشنواره شعر گویشی با آیین دستمال بازی و خوش آمد گویی لری …
برگزاری جشنواره شعر گویشی با آیین دستمال بازی و خوش آمد گویی لری …

سایت خبری شهر اولین ها//نهمین جشنواره شعر گویشی تمدار بیت با معرفی نفرات برتر در سالن مهرگان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اردل برگزار شد. به گزارش سایت خبری شهر اولین ها ،تشریفات مراسم با آیین دستمال بازی و خوش آمد گویی مختص لرهای بختیاری-خوش اویدی- توسط دختران خردسال با پوشش محلی همراه با ساز […]

سایت خبری شهر اولین ها//نهمین جشنواره شعر گویشی تمدار بیت با معرفی نفرات برتر در سالن مهرگان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اردل برگزار شد.

به گزارش سایت خبری شهر اولین ها ،تشریفات مراسم با آیین دستمال بازی و خوش آمد گویی مختص لرهای بختیاری-خوش اویدی- توسط دختران خردسال با پوشش محلی همراه با ساز و موسیقی برگزار شد. در این جشنواره آقایان دیدار محمودی، کوهیار بختیاری و رضا شیروانی ناغانی برای مدعوین و حاضرین به اجرای موسیقی زنده بختیاری پرداختند. به گفته همتی رییس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان اردل،شاعران و ادبایی از ۹ استان و ۷۶ شهرستان برای این کارناوال شعر لری دعوت شدند.

از رونمایی کتاب تا جشن ازواج!

از جمله حواشی این جشنواره، علاوه بر اتفاقات ادبی و هنری، مدعوین شاهد مراسم ازدواج دو شاعرخوزستانی بختیاری تبار آقای سبزعلی قاسمی و خانم موسوی گورابی بودند که این جشنواره را متمایز از همایش های ادبی وهنری دیگر نمود وشادی را برای حاضرین جشنواره اردل بختیاری به ارمغان آورد.

از حواشی دیگر این جشنواره رونمایی از کتاب «زلف و زرنا» اثر ادبی خانم زینب ممببنی شاعر خوزستانی و هفتگلی در جشنواره بود.

اسامی برگزیدگان جشنواره

در این جشنواره ۴۰۳ اثر از ۱۲۷ شاعر کشور به دبیرخانه ارسال شد، از این تعداد ۱۰۵ اثر در بخش آیینی و ۳۳۸ اثر در بخش آزاد با هم رقابت داشتند.

بنا بر اعلام هیأت داوران نتایج زیر کسب شد؛

در بخش آیینی ،سید علی اکبر سلیمانی، یعقوب کریمی و اعظم احمدی سبزواری از چهارمحال و بختیاری مقام های اول تا سوم

در بخش آزاد ، سلیم رزم آفرین، نیما ظفریان و افراسیاب حیدری نژاد از چهارمحال و بختیاری اول تا سوم شدند و وحید کیانیان از خوزستان به طور مشترک مقام سوم

اقبال طهماسبی، رامین طهماسبی و فرزاد ظفریان از اردل، غلامعلی آسترکی از اصفهان، ابوذر شریفی نسب از رستم، مهشید شرافی زاده از لردگان، پریسا کیانی از ایذه، محمد رضا حسنوند از الشتر لرستان، سید یدالله تقویان از ممسنی و مرتضی طاهری از شوشتر تقدیر شدند.

مرجع:لور