برگزاری مراسم بزرگداشت روز ملی صنعت سینما در مسجدسلیمان / حاشیه نگاری + تصاویر
برگزاری مراسم بزرگداشت روز ملی صنعت سینما در مسجدسلیمان / حاشیه نگاری + تصاویر

سایت خبری شهر اولین ها//پریسا طاهری: مراسم بزرگداشت روز ملی سینما با حضور فعالین عرصه سینما در مسجدسلیمان و تنی چند از مسئولین و مدیران شهرستان برگزار گردید. به گزارش سایت خبری شهر اولین ها ، این مراسم روز گذشته در محل فرهنگسرای جوان مسجدسلیمان برگزار شد که با استقبال خوبی از سوی اهالی هنر […]

سایت خبری شهر اولین ها//پریسا طاهری: مراسم بزرگداشت روز ملی سینما با حضور فعالین عرصه سینما در مسجدسلیمان و تنی چند از مسئولین و مدیران شهرستان برگزار گردید.

به گزارش سایت خبری شهر اولین ها ، این مراسم روز گذشته در محل فرهنگسرای جوان مسجدسلیمان برگزار شد که با استقبال خوبی از سوی اهالی هنر و شهروندان همراه بود. بیژن حسینی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مسجدسلیمان در ابتدای مراسم ضمن تقدیر و تشکر از فعالین عرصه فیلم و تبریک روز سینما به پیشکسوتان و هنرمندان که با کمترین امکانات در زمینه تولید فیلم فعالیت دارند افزود : هنرمند بازوی فرهنگی جامعه است و اگر هنرمندان در جامعه حضوری فعال نداشته باشند بدون شک فرهنگ جامعه نیز رشد نمی یابد. حمایت از هنرمندان باعث رفع مشکلات و معضلات فرهنگی خواهد شد و بایستی به یاری هنرمندان شهرمان بشتابیم.

در ادامه مراسم نیز رهام اشکش رییس انجمن فیلم و عکس شهرستان ضمن تبریک روز ملی صنعت سینما و تشکر از مسئولین و مدیرانی که حامی انجمن و فیلم سازان بوده اند اظهار داشت : جوانان و علاقمندان زیادی در شهرستان وجود دارند که در فیلمنامه نویسی و تولید فیلم مستعد هستند ولی متأسفانه این استعدادها هیچگاه حمایت نمی شوند و طبیعتاً شکوفا نخواهند شد.

اشکش افزود: انجمن فیلم و عکس پس از برگزاری کلاسهای متعدد برای کارآموزان، هنرمندانی را پرورش می دهد اما بعلت عدم حمایت از انجمن همواره شرمنده آنان هستیم ، چرا که اعتباری در زمینه تولید فیلم تاکنون به ما اختصاص داده نشده است.

به گزارش خبرنگار سایت خبری شهر اولین ها ، این مراسم با حواشی و نکات جالبی نیز همراه بود که به شرح زیر می باشد:

-علیرغم برنامه ریزی قبلی مبنی بر شروع مراسم در ساعت ۱۸ باز هم شاهد بی برنامگی در برگزاری مراسم بودیم به شکلی که تا ساعت ۱۸٫۳۰ درب سالن اجتماعات فرهنگسرا بسته بود و مدعوین و شهروندان در محوطه فرهنگسرا حضور داشتند.

-مراسم با حدود یکساعت و نیم تأخیر و در ساعت ۱۹٫۲۵ دقیقه با اجرای گودرز ظاهری عضو هیأت مدیره انجمن فیلم و عکس و یکی از مجریان توانمند شهرستان آغاز شد.

-بیژن حسینی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسعود شهبازی رییس دانشگاه آزاد ، علی عیدیوندی رییس اداره مسکن و خلیل حیدری شهردار مسجدسلیمان از جمله مسئولین حاضر در مراسم بودند که دلگرمی خاصی را در بین اعضای انجمن و فعالین عرصه سینما ایجاد نمودند. ضمن اینکه جالی خالی سایر مسئولین در این مراسم بشدت احساس می شد.

-حضور جهاندار اعتمادی اولین اپراتور نمایش فیلم در سالن نیز شور و حال خاصی به این مراسم بخشیده بود.

-نمایش فیلم “شانه بلوط” با استقبال و تشویق حضار در سالن همراه بود و ابراهیم قزلی کارگردان این فیلم در خصوص مراحل ساخت فیلم بعدی خود نیز توضیحاتی را ارائه داد.

-رهام اشکش رییس انجمن فیلم و عکس شهرستان با وجود اینکه حرفهای ناگفتنی زیادی داشت اما با گفتن مصرع معروف” ما ز یاران چشم یاری داشتیم ” ، تنها به ذکر نکاتی مختصر اکتفا نمود.

– پویا ارزانی و امید تقی پور از جمله هنرمندان عرصه موسیقی بودند که با اجرای قطعاتی موسیقی فضای دلنشینی را به مراسم دادند. در این مراسم همچنین اجرای میان پرده توسط هنرمند مسجدسلیمانی کیارش دستیاری با تشویق حاضرین همراه شد.

-در پایان این مراسم علاوه بر تجلیل از ابراهیم قزلی ،با اهدای لوح تقدیر از سایر هنرمندان عرصه سینما و فیلم در مسجدسلیمان قدردانی بعمل آمد.

روز سینما (1)روز سینما (2)روز سینما (5)روز سینما (6)روز سینما (7)روز سینما (8)