بمناسبت رحلت امام خمینی (ره) و انتخاب حضرت آیت الله خامنه ای به رهبری جمهوری اسلامی ایران
بمناسبت رحلت امام خمینی (ره) و انتخاب حضرت آیت الله خامنه ای به رهبری جمهوری اسلامی ایران

شهر اولین ها// کیومرث طاهری : بمناسبت رحلت امام خمینی (ره) و انتخاب حضرت آیت الله خامنه ای به رهبری جمهوری اسلامی ایران بسم الله الرحمن الرحیم انالله و انا الیه الراجعون “روح بلند پیشوای مسلمان و رهبر آزادگان جهان، حضرت امام خمینی به ملکوت اعلاء پیوست” این پیام در صبح روز ۱۴ خردادماه ۱۳۶۸، درست […]

شهر اولین ها// کیومرث طاهری : بمناسبت رحلت امام خمینی (ره) و انتخاب حضرت آیت الله خامنه ای به رهبری جمهوری اسلامی ایران
بسم الله الرحمن الرحیم
انالله و انا الیه الراجعون
“روح بلند پیشوای مسلمان و رهبر آزادگان جهان، حضرت امام خمینی به ملکوت اعلاء پیوست”
این پیام در صبح روز ۱۴ خردادماه ۱۳۶۸، درست سی سال پیش از رادیو سراسری ایران پخش شد. خبر رحلت پدر پیر انقلاب و رهبر کبیر، حضرت امام خمینی (رحمه الله علیه) کشورهای اسلامی و در شرف انقلابهای ضد استبدادی جهان را در ماتم و عزا فرو برد. روزی که کشورهای سلطه گر و استعمارگر آمریکا و انگلیس، همه چیز را پایان یافته می انگاشتند و با این تفکر که می توانند مجددآ رویای حضور استعمارگرانه خود در ایران را به واقعیت تبدیل کنند. این پدیده شوم، نه تنها یک خیال بافی متوهمانه ای بیش نبود، که حتی اقدامات و رویکرد انقلاب پس از امام نیز بر تمام آن رویاها خط بطلان کشید و به آنها نشان داد که پایه های انقلابی را که معمار کبیر آن، امام خمینی طرح ریزی و بنا نهادند، نایب ایشان (رهبری) و پشتیبانان آن (مردم) بخوبی قدر دانسته و با قدرت هرچه تمام تر آنرا ادامه می دهند.
نشان دادند که صندلی روح الله خمینی در حسینه جماران هرگز خالی نمی ماند. پس از رحلت جانگداز امام خمینی، طبق قانون اساسی مصوب سال ۱۳۵۸ و اصل پنجم میبایست در زمان غیبت حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه)، ولایت و سرپرستی امت بر عهده فقیه عادل و با تقوی باشد که آگاه به زمان، مدیر و مدبر و شجاع باشد، که اکثریت مردم او را به رهبری پذیرفته باشند. پس از بحث و تبادل و نظرهای فراوان، مجلس خبرگان با رهبری حضرت آیت الله خامنه ای به اجماع رسید تا ایشان رهبری نظام را عهده دار شوند. با توجه به تواضع و فروتنی دائمی که ایشان دارند، بارها مخالفت خود را با این تصمیم اعلام نمودند، تا اینکه سرانجام این مسئولیت خطیر و سنگین را قبول نمودند. ایشان سی سال است که تمامی التهابات و فراز و فرودهای سیاسی، اجتماعی و فرهنگی، که قدرت های سلطه گر برای کشور ما و دولت های مسلمان جهان، پدید آوردند را با تدبیر خنثی نمودند و به یک الگوی انقلابی و اسلامی موفق برای دنیا با محور ضدیت با نظام های سرمایه داری و استبدادی، تبدیل شده است. مردم شریف ما در طول این مسیر خستگی ناپذیر بودند. مردم انقلابی و همیشه در صحنه ای که از هر قوم و نژاد در بزنگاه های سیاسی و تهدیدات پوچ دشمنان با حضور پرشور، حمایت خود را از نظام و رهبری بارها اعلام نمودند.
هموطنان ما بخصوص جامعه بزرگ لر همیشه دوشادوش سایر اقوام، تکیه گاه محکمی برای این نظام، رهبری فرزانه و میهن خود بودند و هستند. اینجانب از همه هموطنان بخصوص لرتباران و زاگرس نشینان با غیرت و بختیاری های استان های خوزستان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد تا لرستان دعوت میکنم تا با حضور شکوهمند خود همچون، راهپیمایی دهم خردادماه و روز قدس، با حضور پر شکوه خود در روز ۱۴ خردادماه، حماسه دیگری را رقم بزنند و بار دیگر با آرمان های آن امام همام تجدید میثاق نمایند.

*میعاد ما روز سه شنبه ۱۴ خرداد ماه ۱۳۹۸ مرقد حضرت امام خمینی (ره)*