بهسازی و مسقف نمودن مخازن روباز آب شرب مسجدسلیمان به کجا انجامید ؟!
بهسازی و مسقف نمودن مخازن روباز آب شرب مسجدسلیمان به کجا انجامید ؟!

شهر اولین ها//در حالی که پیش از این در خصوص احتمال ایجاد آلودگی آب شرب شهری مسجدسلیمان و بیماری های ناشی از آن هشدارهایی صورت گرفته بود، اما گویا بی توجهی به این موضوع موجب بروز ۱۷ مورد هپاتیت آ شده است. به گزارش شهر اولین ها، شکرالله ‌سلمان‌زاده رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: ۱۷‌ مورد […]

شهر اولین ها//در حالی که پیش از این در خصوص احتمال ایجاد آلودگی آب شرب شهری مسجدسلیمان و بیماری های ناشی از آن هشدارهایی صورت گرفته بود، اما گویا بی توجهی به این موضوع موجب بروز ۱۷ مورد هپاتیت آ شده است.

به گزارش شهر اولین ها، شکرالله ‌سلمان‌زاده رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: ۱۷‌ مورد بروز بیماری هپاتیت آ در مسجدسلیمان از ‌ابتدای سال جاری تاکنون مشاهده شده است. وی با اشاره به طغیان این بیماری عنوان کرد: ویروس هپاتیت آاز آب و غذای آلوده منتقل می‌شود و زمانی که طغیان این بیماری در یک منطقه شهری رخ بدهد، قطعا آلودگی آب مطرح است. از این رو علت بروز این تعداد موارد هپاتیت آ در مسجدسلیمان آلودگی شبکه آب بوده است. این در حالی است که سال گذشته در مسجد سلیمان بروز موارد هپاتیت آ مشاهده نشده بود. هرچند که این خبر به فاصله تنها چند ساعت پس از انتشار از طریق خبرگزاری ها تکذیب شد اما گفته می شود که چندماه قبل این موضوع اتفاق افتاده بود و ماهیت خبر صحیح بوده اما گفته می شود زمان آن به فروردین ماه سالجاری برمیگردد.

با تمام این تفاسیر پیش از این در بهمن ماه سال گذشته در خصوص مخازن روباز و شکستگی لوله های آب شرب شهری مسجدسلیمان و احتمال آلودگی آب شرب و بروز بیماریها هشدارهایی از طریق سایت خبری شهر اولین ها صورت گرفته بود، اما گویا بی توجهی به این موضوع و ساده انگاری های مسئولین مربوطه از دلایل عمده بروز این اتفاق بوده است. حسن رضایی مجری طرح آب مسجدسلیمان نیز سال گذشته و درگفتگو با اصحاب رسانه از بهسازی و مسقف نمودن مخازن شهر شامل مخازن فلزی و بتنی چشمه علی، تنگ مو، بی بی یان، چال کنار، پشت برج، مرادآباد، نفتون و نمره ۶ خبر داده بود و گفت بعضی از این مخازن نیز جمع آوری خواهند شد. با انی حال به نظر می رسد تاکنون اقدامی در اینخصوص صورت نگرفته است.
از سویی دیگر انتخاب و معرفی مدیریت فعلی اداره آبفا مسجدسلیمان بعنوان مدیر نمونه شهرستان که هفته اخیر صورت پذیرفت رسالت وی را در این امور جدی تر جلوه می نماید.
هر چند که حدود ۱۰ ماه از حضور هیهاوند در اداره آبفا مسجدسلیمان می گذرد، به نظر می رسد عملکرد شاخص و تاثیرگذار مدیریت وی در حوزه آب و فاضلاب از عمده ترین دلایل این انتخاب بوده است اما پیگیری و اجرایی نمودن مطالبات شهروندان در این حوزه از مهمترین موارد زیرساختهای شهری بشمار می رود و امیدواریم تا بخش زیادی از مشکلات این حوزه مرتفع گردد.

گفتنی است که سایت خبری شهر اولین ها چندی قبل نیز در مطلبی با عنوان مشکلات آب و فاضلاب در مسجدسلیمان؛ باز هم همان حکایت همیشگی … به مشکلات موجود در حوزه آب و فاضلاب شهرستان پرداخته است.