بیانیه مجمع تشکل های محیط زیستی مسجدسلیمان در برخورد با تبلیغات نادرست کاندیداها
بیانیه مجمع تشکل های محیط زیستی مسجدسلیمان در برخورد با تبلیغات نادرست کاندیداها

مجمع تشکل های محیط زیستی ضمن گلایه مندی از نحوه تبلیغات کاندیداهای انتخاباتی شورای اسلامی شهر مسجدسلیمان در سال۱۴۰۰ و کاندیداهایی که باعث ایجاد آلودگی محیط زیست در سطح شهر شده اند، علاوه بر این که کاندیداهای مذکور را از رأی خود تحریم نموده از مقامات عالی رتبه شهرستان خواستار برخورد و مقابله با این قانون شکنی ها شدند.

عصر اولین ها// مجمع تشکل های محیط زیست شهرستان مسجدسلیمان در برخورد با تبلیغات نادرست کاندیداهای انتخاباتی طی بیانیه ای ضمن گلایه مندی از این کاندیداها خواستار برخورد مقامات قضایی شده اند. متن بیانیه به شرح زیر می باشد:
«به نام پروردگاری که زمین و آسمان را عاری از هرگونه آلودگی آفرید»
ما ، جمعی از فعالان محیط زیست شهرستان مسجدسلیمان (به اسامی ذیل) ضمن گلایه مندی از نحوه تبلیغات کاندیداهای انتخاباتی شورای اسلامی شهر مسجدسلیمان در سال۱۴۰۰ و کاندیداهایی که باعث ایجاد آلودگی محیط زیست در سطح شهر گردیدند، علاوه بر این که کاندیداهای مذکور را از رأی خود تحریم نموده از مقامات عالی رتبه شهرستان خواستار برخورد و مقابله با این قانون شکنیها هستیم.
گفتنی است در جمهوری اسلامی ایران، حفاظت ازمحیط زیست که نسل امروز و نسل‌های بعد باید در آن حیات اجتماعی رو به رشدی داشته باشند، وظیفه عمومی تلقی می‌گردد. از این رو فعالیتهای اقتصادی و غیر آن که با آلودگی محیط زیست یا تخریب غیرقابل جبران آن ملازمه پیدا کند، ممنوع است(اصل پنجاهم قانون اساسی کشور)
آنچه که امروز، در خردادماه سال ۱۴۰۰ پس از سالها فعالیتهای فرهنگی و آموزشی در زمینه ترویج فرهنگ محیط زیست مشاهده نمودیم ،همانا آثار تخریب و آلودگی محیط زیست توسط افرادیست که با شعار آبادانی و احیا مسجدسلیمان وارد میدان رقابت شدند. بنابراین از آنجا که حفظ محیط زیست شهری برای این مجموعه و بسیاری از شهروندان حائز اهمیت بوده ،چنین تبلیغاتی را محکوم و فاقد صلاحیت می‌شماریم …
با احترام:
-پرسنل اداره حفاظت محیط‌زیست مسجدسلیمان
-انجمن دیده بان دوستداران محیط زیست
-انجمن همیاران محیط زیست
-انجمن سفیران سبز مسجدسلیمان

– انجمن دوستداران آوای طبیعت کارون

-انجمن بانوان طبیعت دوست آسماری
-انجمن طلوع سبز مسجدسلیمان
– انجمن مادر مهربانم زمین

در پایان نیز از کلیه کاندیداهایی که اصول تبلیغات را به خوبی رعایت کردند و فاقد تبلیغات کاغذی و یا بنر بوده و یا از کمترین تبلیغات اینچنین ،استفاده نموده تشکر و سپاس می نمائیم .
یادمان باشد بی شک کسی که قصد آبادی و تحولی نوین در یک محیط آسیب دیده را دارد اولین گام خود را در راستای حفاظت از محیط زیست بر خواهد داشت نه تخریب آن…