بیمارستان رازی اهواز به چرخه خدمات عادی بازگشت
بیمارستان رازی اهواز به چرخه خدمات عادی بازگشت
محمدحسین سرمست با بیان اینکه تلاش می شود از هفته آینده خدمت رسانی به بیماران غیرکرونایی در بیمارستان رازی اهواز از سر گرفته شود گفت: پیگیری در این زمینه در حال انجام است.

عصر اولین ها// محمدحسین سرمست سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز روز شنبه در نشست ستاد مدیریت کرونا خوزستان که در محل استانداری برگزار شد گفت:با وجود اینکه مراکز درمانی خوزستان آماده خدمت رسانی به بیماران کرونایی هستند  اما تلاش می کنیم ارایه خدمات درمانی به بیماران غیر کرونایی نیز از سر گرفته شود.

وی با بیان اینکه با کاهش سیر مراجعه به بیمارستان ها و مراکز درمانی خوزستان در نیمه دوم پیک کرونا بسر می بریم افزود: در ۲۴ ساعت گذشته سه هزار و ۸۰۰ بیمار به مراکز درمانی خوزستان مراجعه کردند که از این تعداد سه هزار و ۷۰۰ نفر به صورت سرپایی درمان شدند. 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: اکنون ۵۶۶ بیمار کرونایی در بیمارستان های خوزستان بستری بوده که از این تعداد ۳۳۱ نفر در بخش های عادی و ۲۳۵ نفر در بخش های ویژه تحت مراقبت هستند همچنین ۵۳ بیمار اینتوبه ای می باشند.

 سرمست بیان کرد: در شبانه روز گذشته ۴۷ نفر در استان خوزستان بستری شدند که نسبت به روز قبل سیر کاهشی داشته است.

وی گفت: اگرچه روند بیماری کاهشی است اما همچنان رعایت شیوه نامه ها و واکسیناسیون مورد تاکید است.

واکسیناسیون خوزستان ۱۰ درصد عقب تر از کشور است

وی با بیان اینکه اکنون که تعداد بیماران کرونایی در خوزستان کاهش یافته بهترین فرصت برای انجام واکسیناسیون است گفت: میزان واکسیناسیون خوزستان نسبت به کشور حدود ۱۰ درصد عقب تر است لذا از هم استانی های عزیز درخواست داریم این موضوع را جدی بگیرند.

محمدحسین سرمست گفت: تاکنون ۸۵ درصد جمعیت خوزستان یک دُز، ۷۲.۵ درصد ۲ دُز و ۳۰ درصد نیز سه نوبت واکسن را تزریق کردند.

وی با بیان اینکه وضعیت واکسیناسیون کشور و استان نسبت به کل دنیا بهتر است افزود: متوسط واکسیناسیون در کل دنیا ۵۰ درصد بوده همچنین این میزان در کشورهای کم درآمد فقط ۹ درصد است.

اکنون یک شهرستان خوزستان قرمز،۱۲ شهرستان نارنجی و ۱۴ شهرستان زرد کرونایی هستند.

  • منبع خبر : رهیاب