بی توجهی شهردار کارون به سلامت و بهداشت شهروندان
بی توجهی شهردار کارون به سلامت و بهداشت شهروندان

عصر اولین ها//طی بازدید جمعی از مسئولین شهرستان کارون از سکوی زباله واقع در قلعه چنعان مقرر شد تا پاکسازی کامل سکوی زباله طی دو هفته انجام پذیرد. با وجود گذشت موعد مقرر اما تاکنون اقدامی در این خصوص از سوی شهرداری کارون صورت نگرفته و در بحرانی ترین روزهای کرونا در استان خوزستان بهداشت […]

عصر اولین ها//طی بازدید جمعی از مسئولین شهرستان کارون از سکوی زباله واقع در قلعه چنعان مقرر شد تا پاکسازی کامل سکوی زباله طی دو هفته انجام پذیرد. با وجود گذشت موعد مقرر اما تاکنون اقدامی در این خصوص از سوی شهرداری کارون صورت نگرفته و در بحرانی ترین روزهای کرونا در استان خوزستان بهداشت و سلامت شهروندان کارون و روستای قلعه چنعان همچنان تحت الشعاع قرار گرفته است.

به گزارش عصر اولین ها، طی بازدید میدانی از سکوی زباله شهرستان کارون که چندی قبل با حضور مقدم رئیس دادگستری، ظاهری رئیس اداره محیط زیست، دُر شهردار و هیئت همراه بهمراه نواصری از فعالین حوزه اجتماعی و محیط زیست شهرستان ساکن روستای قلعه چنعان صورت پذیرفت مقرر شد ضمن فرصت دو هفته ای به شهرداری کوت عبدا… جهت پاکسازی کامل، نظارت مستمر و ارائه گزارش روزانه شهرداری از روند کار به محیط زیست شهرستان صورت پذیرد. با گذشت مدتها از این موضوع شواهد موجود از عدم انجام موارد مطرح شده در بازدید اخیر حکایت می کند و بی تفاوتی های شهرداری کارون به سلامت و بهداشت شهروندان ادامه دارد.

از طرفی پیش از این و با پیگیری های صورت گرفته پاکسازی و جابه جایی سکوی زباله قلعه چنعان جزو مصوبات کارگروه مدیریت پسماند خوزستان در اوایل تابستان قرار گرفت. سال‌هاست که زباله‌های شهر کوت عبدالله در شهرستان کارون در جنوب اهواز، به سکوی زباله در نزدیکی روستای «قلعه چنعان» منتقل می‌شود. اما نزدیک بودن محل تخلیه زباله‌ها به خانه‌های روستایی مشکلات بسیاری را به دنبال داشته و بارها مورد اعتراض برخی از اهالی قرار گرفت و خواستار تعطیلی این محل شدند.

انتظار می رود تا فرماندار کارون بعنوان مدیر اجرایی شهرستان، اداره حفاظت محیط زیست نهاد ناظر و مراجع قضایی ضمن رسیدگی به موضوع که تهدیدی جدی برای بهداشت و سلامت شهروندان محسوب می شود چاره ای جدی برای این معضل اندیشه کنند و تعلل شهرداری شهرستان در این خصوص با پاکسازی سکوی زباله و ساماندهی وضعیت آن پایان یابد.