بی توجهی ها به تعطیلی مسابقات باشگاهی فوتبال مسجدسلیمان همچنان ادامه دارد …
بی توجهی ها به تعطیلی مسابقات باشگاهی فوتبال مسجدسلیمان همچنان ادامه دارد …

شهر اولین ها// با وجود گذشت چندین ماه از تعطیلی مسابقات فوتبال در مسجدسلیمان، به نظر می رسد که حواشی ریز و درشت باشگاه نفت در لیگ برتر همچنان کانون توجه اهالی ورزش قرار دارد و مسئولین ذیربط در خصوص برون رفت از چالش کنونی در خصوص تعطیلی مسابقات داخلی شهرستان هیچگونه راهکاری را عملی […]

شهر اولین ها// با وجود گذشت چندین ماه از تعطیلی مسابقات فوتبال در مسجدسلیمان، به نظر می رسد که حواشی ریز و درشت باشگاه نفت در لیگ برتر همچنان کانون توجه اهالی ورزش قرار دارد و مسئولین ذیربط در خصوص برون رفت از چالش کنونی در خصوص تعطیلی مسابقات داخلی شهرستان هیچگونه راهکاری را عملی ننموده اند.

به گزارش شهر اولین ها، برگزاری مسابقات فوتبال باشگاهی مسجدسلیمان سالها عرصه حضور جوانان ورزشکار و علاقمندی بوده که مسجدسلیمان را به یکی از پویاترین شهرستان ها در زمینه برگزاری مسابقات رده های مختلف در استان و حتی کشور تبدیل نموده است. انجام مسابقات در رده مدارس فوتبال، نونهالان، نوجوانان، جوانان، امید، بزرگسالان، فوتسال و … در مسجدسلیمان طی دهه های اخیر بازیکنان بزرگی را به فوتبال کشور معرفی نموده است. با این حال چالش کنونی هیأت فوتبال شهرستان در تأمین زمین چمن جهت برگزاری مسابقات موجب گردیده تا این مسابقات با تعطیلی چندماهه مواجه گردد.

هر چند که کمک های نقدی و غیرنقدی اداره کل ورزش و جوانان به هیأت فوتبال مسجدسلیمان و پشتیبانی شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان از تیم های ورزش بویژه فوتبال شهرستان در سالهای اخیر بر کسی پوشیده نیست، اما بدون شک حضور بیش از ۲۳۰۰ ورزشکار در حوزه فوتبال مسجدسلیمان و انجام بیش از ۲۴۰ مسابقه در فصل اخیر تحت نظر هیأت فوتبال مسجدسلیمان زیرساخت های وسیع و قابل توجهی را طلب می کند. جمایت های مالی مقطعی شاید گاهاً بتواند بخش اندکی از مشکلات و مسائل موجود فوتبال شهرستان را حل نماید ، اما آیا این میزان حمایت اندک پاسخگوی خیل عظیم جوانان علاقمند فوتبال در شهرستان که رویای حضور در لیگ برتر را در سر می پرورانند خواهد بود ؟!

بایستی به اطلاع نماینده شهرستان و مدیرکل ورزش استان رساند که دغدغه کنونی فوتبال مسجدسلیمان تأمین یک ورزشگاه مطلوب جهت برگزاری مسابقات باشگاهی است و همین فقدان موجب تعطیلی چندماهه گردیده این مسابقات شده است. ورزشگاه شهید بهزادنیا چهاربیشه که سالها بدلیل سوء مدیریت و بی توجهی ها همچنان کیفیت مناسبی جهت انجام مسابقات را ندارد. سایر زمین های چمن شهرستان (نفتون-بی بیان) نیز تحت مدیریت شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان بوده و بنا به دلایلی برگزاری مسابقات در این دو زمین صورت نگرفته است. از اینرو با توجه به اختصاص مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال به ورزش مسجدسلیمان در سالجاری که تا مدتها در رسانه ها مطرح شده بود، انتظار می رود تا ضمن تکمیل و بهسازی تنها زیرساخت ورزشی فوتبال مسجدسلیمان (ورزشگاه شهیدبهزادنیا تحت مدیریت اداره ورزش و جوانان مسجدسلیمان) مشکل کنونی فوتبال مسجدسلیمان مرتفع گردد. ضمن اینکه رقم اعتبار تخصیص یافته به ورزش مسجدسلیمان آنچنان چشمگیر و قابل توجه بوده که حتی می توان زمین های خاکی فوتبال در شهرستان را نیز جهت انجام مسابقات مهیا نمود.

از سوی دیگر ارائه گزارش عملکرد و تقدیر از پیگیری و تلاش های نماینده و مدیرکل از سوی رییس اداره ورزش و جوانان مسجدسلیمان امری کاملاً بدیهی و طبیعی به نظر می رسد اما آیا بهتر نیست ضمن پذیرش انتقادات و عملی نمودن راهکارهای پیشنهادی به رفع چالش های پیش روی فوتبال مسجدسلیمان کمک نمود؟ آیا تنها هنگام موفقیت و پیروزی ها بایستی در کنار ورزشکاران حاضر شد و بخشی از این کامیابی ها یا حتی تمام آن را به نفع خود و اداره متبوع گزارش نمود؟ آیا هنگامی که اطلاع خیل عظیم جوانان علاقمند به فوتبال از تعطیلی مسابقات موجب دلسردی و بی انگیزگی آنان از ادامه ورزش نمی شود؟ آیا تشکلی که مشارکت حداکثری مسئولین واحدهای خود را جذب نموده و برنامه های مدونی جهت پیشبرد اهداف فوتبال شهرستان دارد بایستی اینگونه مورد بی مهری و بعضاً کارشکنی قرار گیرد؟

با تمام آنچه گفته شد تعطیلی مسابقات باشگاهی فوتبال مسجدسلیمان در ماههای اخیر که بعلت تعطیلی مدارس می توانست زمان مناسبی برای برگزاری مسابقات رده های پایه تلقی گردد در در تاریخ فوتبال شهرستان کم سابقه بوده و از مسئولین ذیربط انتظار می رود تا ضمن پیگیری و رسیدگی فوری به این موضوع، هماهنگی های لازم جهت آغاز مجدد مسابقات فوتبال مسجدسلیمان را فراهم نمایند.