تأکید امام‌جمعه مسجدسلیمان در آستانه روز جهانی قدس: فراموش کردن فلسطین و برادرکشی مسلمانان خواسته اسکتبار است
تأکید امام‌جمعه مسجدسلیمان در آستانه روز جهانی قدس: فراموش کردن فلسطین و برادرکشی مسلمانان خواسته اسکتبار است

شهر اولین ها//امام جمعه مسجدسلیمان گفت: فراموش کردن مسأله دفاع از فلسطین و برادرکشی مسلمانان خواسته اسکتبار است؛ هرچه ما به کشورهای استکباری نزدیک‌تر باشیم امنیت ما بیشتر متزلزل می‌شود. حجت‌الاسلام و المسلمین  امینی  اظهار کرد: هر سال که می‌گذرد شرایط منطقه‌ای حساس‌تر و پیچیده‌تر می‌شود؛ ایران تنها کشور امن خاورمیانه یا حتی دنیا است. […]

شهر اولین ها//امام جمعه مسجدسلیمان گفت: فراموش کردن مسأله دفاع از فلسطین و برادرکشی مسلمانان خواسته اسکتبار است؛ هرچه ما به کشورهای استکباری نزدیک‌تر باشیم امنیت ما بیشتر متزلزل می‌شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین  امینی  اظهار کرد: هر سال که می‌گذرد شرایط منطقه‌ای حساس‌تر و پیچیده‌تر می‌شود؛ ایران تنها کشور امن خاورمیانه یا حتی دنیا است. وجود رهبری بسیار هوشمند در رأس امور، مردمی بسیار وفادار به نظام و انقلاب اسلامی، نیروهای کارآمد امنیتی و اطلاعاتی و از همه مهم‌تر ایستادگی و مقاومت در برابر استکبار جهانی و کشورهایی مانند آمریکا و اسرائیل از مهم‌ترین دلایل این امنیت هستند، حضور مردم در روز قدس و شعار دادن علیه استکبار جهانی باعث افزایش امنیت ما می‌شود.

وی با بیان این‌که روز قدس منافع ملی کشور ما را تأمین می‌کند، افزود: هر چه بیشتر در برابر استکبار جهانی و در رأس آن‌ها آمریکا و اسرائیل و عربستان ایستادگی کنیم کشور ما امن‌تر خواهد بود و بر عکس هرچه به این کشورها نزدیک‌تر باشیم امنیت کشور بیشتر از دست می‌رود. نمونه بارز این وضعیت اتفاقی است که در فرودگاه آتاتورک رخ داد. ترکیه کشوری بود که به سیاست‌های آمریکا نزدیک بود اما این کشور امنیت او را تأمین نکرد.

امام جمعه مسجدسلیمان تصریح کرد: استراتژی جمهوری اسلامی ایران برخلاف کشورهای مرتجع اطراف مانند عربستان که سیاست دفاع از اسکتبار دارند، دفاع از مظلومان است” این سیاست ناشی از تفکر شیعی ما و مبتنی بر ولایت است. در زمان ائمه بر عهده ایشان بود و امروزه در عصر غیبت برعهده ولی فقیه است. این استراتژی فقط محدود به دفاع از مظلومان مسلمان، شیعه و … نیست بلکه هر مظلومی در هر کجای این دنیا باشد، ما از او حمایت می‌کنیم.

امینی با بیان این‌که دفاع از مظلوم سفارش دین ما و در قانون اساسی ما مورد تأکید است، ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران جبهه مقدم مبارزه با تروریسم است همان‌طور که ما در کشورهای سوریه و عراق، مبارزه علیه تروریسم را اداره می‌کنیم و نیروهای تکفیری را زمین‌گیر کرده‌ایم.

وی افزود: در حال حاضر نماد مظلومیت در تمام دنیا کشور فلسطین است؛ مردم مسلمانی که در حکومت‌های جائر مانند عربستان، قطر، مصر و … زندگی می‌کنند از مردم فلسطین دفاع نکردند. اگر کشورهای منطقه از ابتدا از آن‌ها دفاع می‌کردند هم‌اکنون مسأله تروریسم تا این حد در منطقه گسترش پیدا نمی‌کرد.

امام جمعه مسجدسلیمان ادامه داد: اگر امروز از این مردم دفاع نکنیم فردا باید در کشور خودمان از تکفیری‌ها استقبال کنیم؛ جمهوری اسلامی محکم در برابر زیاده‌خواهی‌های اسرائیل ایستاده است.

وی خاطرنشان کرد: گفتمان حمایت از مردم فلسطین در دنیا توسط جمهوری اسلامی و شخص امام(ره) و امروز توسط رهبر معظم انقلاب کلید خورده است؛ این موضوع به یک گفتمان جهانی تبدیل شده که ریشه آن جمهوری اسلامی ایران است. مردم دنیا چشم به جمهوری اسلامی دارند، اگر حتی در گفتار خود برای دفاع از این مردم ضعیف عمل کنیم این مسأله تأثیری جهانی خواهد داشت.

امام جمعه شهرستان مسجدسلیمان افزود: اسرائیل در بیداری اسلامی تحریف ایجاد کرده و از داعش و تکفیری‌ها حمایت می‌کند و پیشرفته‌ترین اسلحه‌ها را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد؛ آن‌ها می‌خواهند این گفتمان ضعیف شود و مسلمانان به جای این‌که به دفاع از فلسطینی‌ها بپردازند بین خودشان مشغول جنگ باشند و برادرکشی کنند. این خواسته آمریکا و اسرائیل است که دفاع از مردم فلسطین فراموش شود.

امینی با اشاره به اهمیت حضور مردم در روز قدس، گفت: مردم با حضور خود در راهپیمایی روز قدس اعلام می‌کنند که آن‌ها استکبار را بر نخواهند تافت و از مستضعفان جهانی دفاع خواهند کرد که هر 2 پیام در یک نکته وجود دارد و آن وحدت و اطاعت از ولی‌فقیه است.

ایسنا