تشریح مصوبات دولت جهت کمک به مناطق آب گرفته خوزستان
تشریح مصوبات دولت جهت کمک به مناطق آب گرفته خوزستان

عصر اولین ها// شریعتی از تصویب مبلغ ۲۱۵ میلیون تومان برای هر منزل آب گرفته در بارندگی خوزستان از سوی دولت خبر داد و گفت: از این مبلغ ۵۵ میلیون تومان کمک های بلاعوض است و ۱۶۰ میلیون تومان نیز به صورت تسهیلات با بهره پنج درصد پرداخت می‌شود. به گزارش عصر اولین ها، «غلامرضا […]

عصر اولین ها// شریعتی از تصویب مبلغ ۲۱۵ میلیون تومان برای هر منزل آب گرفته در بارندگی خوزستان از سوی دولت خبر داد و گفت: از این مبلغ ۵۵ میلیون تومان کمک های بلاعوض است و ۱۶۰ میلیون تومان نیز به صورت تسهیلات با بهره پنج درصد پرداخت می‌شود.
به گزارش عصر اولین ها، «غلامرضا شریعتی» شامگاه دیروز در حاشیه نشست قرارگاه برآورد خسارات مناطق آب گرفته از بارش های آذرماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دولت روز چهارشنبه پیشنهادهای ما را جهت بازسازی مناطق آبگرفته مصوب کرد که برای منازل احداثی که تا سقف هزار واحد مسکونی پیش بینی شده بود طبق این مصوبه ۵۵ میلیون تومان کمک بلاعوض اختصاص پیدا کرد.

استاندار خوزستان ادامه داد: از این مبلغ ۲۰ میلیون تومان برای منازل، ۲۰ میلیون تومان به اسم زمان در حال ساخت خانه و ۱۵ میلیون تومان هم برای لوازم معیشتی و خانگی برای کسی که منازل احداثی دارد، تعلق می‌گیرد.

وی تصریح کرد: ۱۶۰ میلیون تومان وام با بهره و نرخ مشارکت پنج درصد اختصاص پیدا کرد که بازپرداخت این مبلغ به این صورت است که ۱۳۰ میلیون تومان آن ۱۵ ساله و ۳۰ میلیون تومان دیگر هفت ساله است که مبلغ کل اختصاص پیدا کرده ۲۱۵ میلیون تومان می شود.

شریعتی با بیان اینکه سیمان منازل تعمیری و احداثی رایگان است که از طریق بنیاد مستضعفان در اختیار آنها قرار می‌گیرد اضافه کرد: همچنین برای منازل، مراکز تجاری و … تعمیری ۳۰ میلیون تومان بلاعوض و ۶۰ میلیون تومان وام اعطا می‌شود که از این مبلغ ۱۵ میلیون تومان بلاعوض برای تعمیرات و ۱۵ میلیون تومان بلاعوض دیگر برای لوازم معیشتی است.

وی عنوان کرد: برای تعمیر مبالغ دیگر تسهیلات از جمله ۶۰ میلیون تومان وام با بهره پنج درصد برای تعمیرات و لوازم معیشتی اختصاص یافت‌ بدین معنا که در جمع برای منازل تعمیری ۹۰ میلیون بلاعوض و تسهیلات پنج درصد تعلق می گیرد که همه از مصوبات دولت است.

استاندار خوزستان با بیان اینکه دولت ۵۰ درصد اعتبار را به بنیاد مسکن خوزستان تخصیص داد ابراز کرد: بنیاد مسکن سریعا وارد عمل شده و در حال ارزیابی است که پنج میلیارد تومان از تن خواه خود را در اختیار بنیاد مسکن خوزستان قرار داده که به محض تکمیل پرونده ها این اقدامات صورت می‌گیرد و بلاعوض ها و تسهیلات به مردم مناطق آب گرفته پرداخت می شود.

وی تاکید کرد: البته برای تسهیلات باید بانک مرکزی بانک های عامل را مشخص کند که منتظر مشخص کردن آن هستیم اما بلاعوض ها را دولت تامین کرده است‌ تا از این بابت شرایط بهبود پیدا کند.

شریعتی با اشاره به اینکه به مردمی که منازلشان را آب گرفته و روح و روانشان جریحه دار شده این نوید را می دهم که شرایط لازم تامین می شود تا بتوانند شرایط بهتری را در معیشت و منازل خود فراهم کند و دغدغه خاصی نداشته باشند بیان کرد: دولت علی‌رغم تمام مسائل، مشکلات، تنگناها و سختی هایی که در شرایط کنونی تحریم های ظالمانه با آن مواجه است اما در بلایای طبیعی و مشکلات کنار مردم بوده و خواهد بود.

وی در پایان یاد آور شد: بنیاد مستضعفان هم ۳۰ میلیارد تومان برای مناطق بندرامام، ماهشهر و چمران و مناطق آب گرفته دیگز کمک کرده است که باید ستاد برای نحوه هزینه کرد آن تصمیم گیری کند.

  • منبع خبر : شبستان