تقدیر از عوامل اجرای نمای سنتی در خیابان عبدالله‌بانو شوشتر
تقدیر از عوامل اجرای نمای سنتی در خیابان عبدالله‌بانو شوشتر

عصر اولین ها//مدیر پایگاه میراث جهانی سازه‌های آبی تاریخی شوشتر، از عوامل اجرای نمای سنتی در خیابان عبدالله‌بانو این شهرستان تقدیر به عمل آورد. به گزارش عصر اولین ها به نقل از روابط عمومی اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، محمدرضا بهادری در توضیح این سازه اظهار کرد: این ساختمان در اوایل دهه هشتاد برای […]

عصر اولین ها//مدیر پایگاه میراث جهانی سازه‌های آبی تاریخی شوشتر، از عوامل اجرای نمای سنتی در خیابان عبدالله‌بانو این شهرستان تقدیر به عمل آورد.

به گزارش عصر اولین ها به نقل از روابط عمومی اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، محمدرضا بهادری در توضیح این سازه اظهار کرد: این ساختمان در اوایل دهه هشتاد برای نخستین بار طراحی و اجرا شد. به دلیل اینکه نمای اولیه ساختمان متناسب با بافت پیرامونی و هویت و اصالت معماری بومی شوستر نبود و در طراحی نمای نخستین این بنا از سنگ گرانیت مشکی و آجر سه‌سانت استفاده شده بود، سرمایه‌گذار طرح با توجه به تغییراتی که در کاربری این ساختمان ایجاد کردند، با یک طراحی نو، تصمیم به تغییر نما به شیوه سنتی با صرف هزینه‌ای گزاف گرفتند.

او می‌گوید: به دلیل علاقه‌ای که سرمایه‌گذار به اجرای تغییرات در نمای این طرح داشت، از شاخص‌ها و مؤلفه‌های معماری بومی شوشتر، با استفاده از مصالح بوم‌آور در اجرای این پروژه استفاده شد. سرمایه‌گذار در اجرای این طرح، تلاش داشت تا با اجرای یک نمای سنتی نزدیک به  ابنیه‌ی تاریخی شوشتر، این بنا را به همسویی بیشتری به نمای معماری منطقه نزدیک کند.

مدیر پایگاه میراث جهانی سازه‌های آبی تاریخی شوشتر افزود: در این طرح، با استفاده از انواع گره‌ها، قوس‌‌ها، خُوون‌چینی‌ها، چینش آجر و رسم‌‌بندی‌ها در یک قاب 8×3 سعی شد تا از مؤلفه‌ها و شاخصه‌های فنی معماری شوشتر، بهترین بهره در اجرای نمای این ساختمان برده شود.

وی در پایان ضمن تقدیر از سرمایه‌گذاران و مجریان پروژه بیان کرد: برحسب وظیفه‌ای که در راستای حمایت از سرمایه‌گذاران و مجریان این‌گونه پروژه‌ها داریم، بر خودمان وظیفه دانستیم که از عوامل اجرای نمای سنتی این ساختمان تقدیر و تشکر کنیم.  تقدیری که قطعاً باعث ایجاد دلگرمی و میل به ورود بیشتر برای سرمایه‌گذار در اجرای چنین پروژه‌هایی می‌شود.

تجلیل