تقدیر از مدیر نمونه مسجدسلیمان با کنار گذاشتن وی !؟ + تصویر
تقدیر از مدیر نمونه مسجدسلیمان با کنار گذاشتن وی !؟ + تصویر

شهر اولین ها// حدود دوماه پیش و طی مراسمی که در هفته دولت برگزار شد از ۵ مدیر نمونه مسجدسلیمان تجلیل شد. یکی از مدیرانی که طی یکسال اخیر کارنامه مثبت و قابل قبولی از خود بر جای گذاشته و در زمره مدیران برتر نیز قرار داشت دکتر شهرام ابراهیمی مدیر شبکه بهداشت و درمان […]

شهر اولین ها// حدود دوماه پیش و طی مراسمی که در هفته دولت برگزار شد از ۵ مدیر نمونه مسجدسلیمان تجلیل شد. یکی از مدیرانی که طی یکسال اخیر کارنامه مثبت و قابل قبولی از خود بر جای گذاشته و در زمره مدیران برتر نیز قرار داشت دکتر شهرام ابراهیمی مدیر شبکه بهداشت و درمان مسجدسلیمان بود. مدیری که می توان گفت تغییرات و پیشرفت حوزه بهداشت و درمان در دوره مدیریت یکساله وی کاملاً محسوس و ارزشمند بوده است.

به گزارش شهر اولین ها ، فشارها به مدیریت دانشگاه علوم پزشکی خوزستان نتیجه داد و دکتر شهرام ابراهیمی مدیر شبکه بهداشت و درمان مسجدسلیمان و  از مدیران شایسته ، لایق و کاربلد این شهر از چرخه مدیریتی شهرستان ، کنار گذاشته شد.دکتر شهرام ابراهیمی که از آبان ماه سال ۹۵ مدیریت شبکه بهداشت و درمان مسجدسلیمان را بر عهده گرفت ، توانست در این مدت اقدامات موثر و ارزشمندی را در حوزه بهداشت و درمان شهرستان صورت دهد اما متاسفانه بازهم فرصت خدمت از یکی از مدیران شایسته ، لایق و کاربلد شهرستان گرفته شد. مدیری که در طی یکسال گذشته گامهای بسیار خوبی برای بهبود وضعیت نامناسب بهداشت و درمان شهرستان برداشت ، مدیری که به حق یکی از سالم ترین و بی حاشیه ترین مدیران تاریخ مسجدسلیمان بود و به دور از حاشیه ها و شگردهای خاص برخی مدیران برای جا زدن خود مقابل مقامات بالاتر ، فقط و فقط دغدغه کار کردن برای مردم شهرش را داشت و سرانجام تاوانش را داد.
تعریف، شروع به کار و پیشرفت فیزیکی بسیار مناسب چندین پروژه عمرانی در حوزه بهداشت و درمان ، علی رغم محدودیت های مالی موجود در این بخش ، از اقدامات بسیار خوب این مدیر ارزشمند میباشد.
آغاز به کار مجتمع آموزش عالی سلامت و جذب دانشجو در دو رشته کاردانی بهداشت دهان و دندان و کارشناسی پرستاری ، احداث ساختمان مرکز MRi مسجدسلیمان در محل امور اداری بیمارستان قدیم ، فعال نگه داشتن درمانگاه بیمارستان قدیم جهت دسترسی آسان مردم محروم این منطقه به خدمات درمان سرپایی و کارهای بسیار خوب صورت گرفته در طرح تحول نظام سلامت در شهرستان از جمله راه اندازی طرح “پرونده الکترونیک سلامت” برای تک تک افراد ، اخذ موافقت های اصولی برای دریافت یک دستگاه “سی تی اسکن” ، رایزنی و افزایش تعداد پزشکان متخصص شهرستان بویژه پزشکان مقیم در بیمارستان ۲۲ بهمن ، راه اندازی “بخش ام آی سی یو” مربوط به مراقبت از نوزادان در بیمارستان ۲۲ بهمن ، پیگیری برای دو محل اسکان پزشکان خانم و آقا در مجاورت بیمارستان ۲۲ بهمن ، نمونه ای از خدمات دکتر ابراهیمی در حوزه بهداشت و درمان شهرستان میباشد.
او همچنین در مردادماه گذشته و در مراسم تجلیل از مدیران نمونه شهرستان ، به عنوان مدیر برتر شناخته شد اما حالا از چرخه مدیریت در مسجدسلیمان کنار گذاشته شد تا بیش از پیش معلوم شود ، در این شهر  تخصص ، شایستگی ، عملکرد مناسب و کاربلد بودن ملاک نیست و باید مسیرهای دیگری برای بقا و ماندن در مدیریت ادارات شهرستان انتخاب کرد.

واقعیت این است که چند سالیست در مسجدسلیمان فضا و شرایط کار کردن برای مدیران و افراد توانمند و دلسوز فراهم نیست و طایفه بازی ، قوم گرایی و ارتباطات پشت پرده ، نفس این شهر را گرفته است.

یکی دیگر از مدیران توانمند ، سالم و دلسوز شهر مسجدسلیمان ، به اجبار ، به خواست ، به میل و اراده ی دستهای پشت پرده از توفیق خدمت به همشهریانش محروم شد. آری صحبت از پیاده شدن یکی از نیروهای ارزشمند شهرستان از قطاری است که قرار بود بر روی ریل توسعه و آبادانی مسجدسلیمان حرکت کند اما در مسیر سیاسی کاری و لابی گری به حرکت افتاد و با سرعت به پیش میرود و در این مسیر یکی یکی نیروهای ارزشمند و بدرد بخور شهرمان را زیر چرخهای خود له میکند.
در طول چند سال اخیر مدیران شایسته و ارزشی بیشماری در مسجدسلیمان قربانی طایفه بازی ، نگاههای فامیلی و قومی ، سیاسی بازی و معاملات پشت پرده شده اند و همواره فقط مسجدسلیمان عزیز بوده که تاوان این اشتباهات بزرگ را پرداخت کرده است. مسجدسلیمانی که به مانند همان گوشت قربانی شده که هرکس که از راه می رسد  ، تکه ای از آن را میکَند و با خود می‌برد.
از مدیری اسم نمی آوریم اما بررسی کنید در پنج شش سال اخیر چه مدیران قابل و کاربلدی به ناحق اسیر آفت طایفه بازی ، قوم گرایی و سیاسی کاری شده اند اما در شهرهای دیگر فرصت استفاده از قابلیت‌های آنان فراهم شد و سودش را دیگران بردند. آنهاییکه بدون هیچ غرض و مرضی بدون هیچ سیاسی کاری و لابی گری فقط به شکوفایی منطقه شان فکر میکنند و با تمام وجود دست مدیران ارزشی مارا که خودمان قدرشان را نمیدانیم ، به گرمی می فشارند.

رسانه ها پل ارتباطی میان مردم و مسئولین هستند. مردم مسجدسلیمان از این شرایط مدیریتی شهرستان بسیار گلایه دارند و مکررا درتقابل با خبرنگاران ، شروع به شکایت و گله مندی میکنند. مردم حق دارند از وعده های مسئولین نسبت به آینده مسجدسلیمان دلسرد باشند آنها کارها و رفتارهایی می بینند که نتیجه اش تیره و تار شدن آینده این شهر است نه عمران و آبادانی.

به عنوان یک شهروند مسجدسلیمانی از فرماندار شهرم انتظاراتی دارم ؛ او نماینده ارشد دولت در شهرستان است ، آدم پرتلاشی نشان داده ، اهل تعامل است ، در تمام حوزه ها و بخش ها صاحب فکر و اندیشه است اما گلایه ام اینست که چرا پای مدیران ارزشی و توانمند شهرمان که در چند سال اخیر ، اسیر هیولای پشت پرده نابودی مسجدسلیمان شده اند ، نمی ایستد.مگر غیر از این است که فرماندار و مدیران ادارات هر شهر کابینه کوچک شده دولت در آن شهر هستند ، پس چرا اجازه میدهد مدیری که چند ماه پیش از جانب ایشان به عنوان مدیر برتر و نمونه شهرستان انتخاب شد ، براحتی از چرخه مدیریت و خدمت به مردم مسجدسلیمان حذف شود. چرا در برخورد با چنین آفت بزرگی ، شاهد موضع گیری روشن و شفافی از جانب ایشان نیستیم.فرماندار مسجدسلیمان این توانمندی را دارد ، وظایف قانونی یک فرماندار هم به ایشان اجازه داده که این عزل و نصبها با تایید مستقیم او صورت گیرد پس انتظار و توقع مردم و رسانه ها از ایشان انتظار بی جایی نیست.

از نماینده شهرم بیشتر از هر شخص دیگری گله مندم ، هیچ جابجایی یا تغییر مدیری بدون مشورت و هماهنگی با ایشان صورت نمیگیرد اما نمیدانم چرا در مقابل این مشاوره های اشتباه ، سکوت میکند و کوتاه می آید و اجازه میدهد عده ای تیشه به ریشه این شهر بزنند مگر او در انتخابات وعده شرایط بهتر و آینده روشن تر را به ما نداده بود؟ آیا در درون این نوع رفتارها و سکوت در مقابل این زیاده خواهی ها آینده روشنی دیده میشود؟

نماینده شهرم به خوبی میداند ؛ خوب و بد این اتفاقات تماما به پای او نوشته میشود و نخبگان ، صاحب نظران و روشنفکران مسجدسلیمان ایشان را با این اتفاقات شهرستان قضاوت خواهند کرد پس تا دیر نشده باید جلوی این خود زنیها و نخبه کشی ها را بگیرد.

اصلا چرا موقع انتصاب و یا عزل هر مدیری ، به روشنی توضیح داده نمیشود که دلیل انتصابش چیست یا چه جیزی باعث عزل و کنار گذاشتنش شده است؟

کیوان علاسوند-پایگاه خبری ایرانیان