تلاش برای کاهش خاموشی های خانگی
تلاش برای کاهش خاموشی های خانگی

عصر اولین ها// رئیس کمیته عبور از پیک بار برق ۱۴۰۰ خوزستان گفت: با صرفه جویی مشترکین و با کمک صنایع و اعمال محدودیت مصرف برای آنها، در تلاش هستیم تا خاموشی بخش خانگی را به حداقل برسانیم. به گزارش عصر اولین ها، محمود دشت بزرگ در سلسله جلسات عبور از پیک ۱۴۰۰ خوزستان که […]

عصر اولین ها// رئیس کمیته عبور از پیک بار برق ۱۴۰۰ خوزستان گفت: با صرفه جویی مشترکین و با کمک صنایع و اعمال محدودیت مصرف برای آنها، در تلاش هستیم تا خاموشی بخش خانگی را به حداقل برسانیم.

به گزارش عصر اولین ها، محمود دشت بزرگ در سلسله جلسات عبور از پیک ۱۴۰۰ خوزستان که با حضور مدیران عامل شرکت های توزیع نیروی برق اهواز، خوزستان و کهگیلویه، معاونین شرکت برق منطقه ای خوزستان و مسئولین تولید برق نیروگاه های برق آبی و حرارتی برگزار شد، بیان کرد: طبق مصوبه ابلاغی شرکت توانیر مقرر شده صنایع حداکثر ۱۰ درصد از دیماند خود را مصرف کنند و شرکت های توزیع و برق منطقه ای خوزستان موظف هستند بر حسن اجرای این مصوبه نظارت کنند تا در بخش خانگی خاموشی ها به حداقل برسد.
وی افزود: با توجه به استقرار دماهای ۵۰ درجه در خوزستان در روزهای اخیر و آتی، مقرر شد که خاموشی ها را مدیریت و در بخش خانگی به حداقل برسانیم و کمبود انرژی را از طریق همکاری با صنایع بتوان جبران کرد.
رئیس کمیته عبور از پیک بار برق ۱۴۰۰ خوزستان تصریح کرد: رکوردهای مصرف برق در خوزستان و اهواز در سال جاری چندبار جابجا شده و این افزایش مصرف، حاصل افزایش دما نسبت به سال قبل و تولید غیرمجاز رمز ارز است که تاکنون بیش از هفت هزار ماینر در شبکه برق خوزستان جمع آوری شده است.
دشت بزرگ توضیح داد: در کنار کاهش خاموشی ها به حداقل، باید تلاش کرد که به تاسیسات شبکه برق خسارتی وارد نشود چرا که در کوتاه مدت این آسیب جبران پذیر نیست و ممکن است باعث تشدید خاموشی ها شود.
وی ادامه داد: خاموشی هایی که در استان اعمال می شود به دلیل سهمیه ها و محدودیت های ابلاغی از توانیر و شرایط برق کشور است و در بعضی از روزها دیسپاچینگ ملی نیز فارغ از سهمیه ابلاغی، به بخش هایی از استان خاموشی می دهد.
رئیس کمیته عبور از پیک بار برق ۱۴۰۰ خوزستان گفت: در سال ۹۷ که رکورد ماندگار مدیریت مصرف در خوزستان ثبت شد نیز چنین شرایطی داشتیم اما آن سال همه پذیرفته بودند به دلیل شرایط دمایی خاص استان به خوزستان خاموشی داده نشود اما امسال خاموشی های ابلاغی گاهاُ بیشتر از سایر نقاط کشور بوده و باعث رنجش شهروندان شده است.
دشت بزرگ عنوان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته علی رغم محدودیت هایی که به صنایع داده شد و خاموشی های بخش خانگی، در ساعت ۵ بعد از ظهر پیک شبکه برق خوزستان ۷ هزار و ۶۶۳ مگاوات بود که از این مقدار یکهزار و ۹۰۱ مگاوات توسط نیروگاه های بخش آبی، سه هزار و ۸۳۴ مگاوات توسط نیروگاه های حرارتی و سیکل ترکیبی و یکهزار و ۹۴۰ مگاوات آن از طریق تبادل از شبکه سراسری دریافت شد.
وی تاکید کرد: با توجه به شرایط پیش آمده و کاهش تولید برق در نیروگاه های برق آبی و بهم خوردن توازن تولید و مصرف برق در سراسر کشور، از مشترکین درخواست می کنیم نهایت صرفه جویی و همکاری را با صنعت برق داشته باشند تا پایداری شبکه حفظ شود و خاموشی ها به حداقل کاهش پیدا کند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز نیز در این جلسه گفت: سهمیه خاموشی که برای اهواز در نظر گرفته شده رقم بزرگی است و روزانه برای رعایت کردن آن باید به مناطقی که امکان خاموشی هست سه تا چهار بار خاموشی داده شود که با توجه به شرایط خاص اهواز، مردم را با سختی رو به رو کرده است.
حسن کریمی افزود: قبل از آنکه نارضایتی عمومی گسترده در اهواز صورت بگیرد لازم است که با توانیر برای کاهش سهمیه خاموشی های اهواز صحبت و با توجه به شرایط گرمایی طاقت فرسا، تجدید نظر شود.
وی افزود: لازم است که مدیریت خاموشی ها به خود استان سپرده شود تا شرکت های توزیع اهواز، خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد و برق منطقه ای خوزستان با همکاری همدیگر شرایط را مدیریت کنند و در ساعت هایی از روز با توجه به شرایط دمایی، قدرت مانور را داشته باشیم تا شرایط را بتوان بهتر مدیریت کرد.