توزیع کیسه زباله خودرویی در شادگان به مناسبت روز جهانی زمین پاک
توزیع کیسه زباله خودرویی در شادگان به مناسبت روز جهانی زمین پاک
به مناسبت روز جهانی زمین پاک در شادگان کیسه زباله خودرویی توزیع شد.

عصر اولین ها// سیدمحمدحسن فقیه با اعلام این خبر اظهار داشت: همزمان با فرا رسیدن روز جهانی زمین پاک و در راستای اجرایی نمودن اهداف خانه محیط زیست شادگان، تعداد ۲۰۰ کیسه زباله خودرویی، کیسه پارچه ای و کیسه زباله در بین شهروندان و رانندگان خودروهای عبوری شهرستان با مشارکت انجمن مدافعان محیط زیست خوزستان توزیع گردید.

وی با بیان این که حفاظت از محیط زیست و پاکیزه نگه داشتن زمین نیازمند مشارکت شهروندان است افزود: ارتقاء آگاهی و فرهنگ محیط زیستی در بین آحاد جامعه از جمله برنامه های مدنظر است که به مناسبت های مختلف محیط زیستی اجرایی می شود. 

فقیه گفت: نقش فرهنگ سازی در کاهش آسیب های محیط زیستی از اهمیت بسزایی برخوردار است و امید داریم تا به مرور این نگاه محیط زیستی در بین آحاد جامعه فراگیر شود تا گسترش این نگرش توسعه محور را شاهد باشیم.

کاهکش مدیر انجمن مداعان محیط زیست خوزستان نیز در این خصوص اظهار داشت: امروزه بخشی از مشکلات محیط زیستی شهرها ناشی از رها نمودن زباله در محیط اطراف است و هدف ما از انجام برنامه های این چنینی و توزیع کیسه های زباله ترویج بیشتر فرهنگ حفاظت از زمین است.

وی افزود: با کارهای کوچک هم می توان در ایجاد محیطی پاک و دلپذیر برای زیستن نقش آفرینی نمود و با انتقال مفاهیم اولیه محیط زیست بویژه پرهیز از انداختن زباله از نقش مردم بعنوان اصلی ترین عوامل حفاظت از زیست بهره خواهیم گرفت.