تولید غیرمجاز ماسک در مسجدسلیمان همچنان ادامه دارد
تولید غیرمجاز ماسک در مسجدسلیمان همچنان ادامه دارد

عصر اولین ها// در حالی که این روزها وضعیت شیوع ویروس کرونا خوزستان را در وضعیت ویژه ای قرار داده، تولید مجاز ماسک در مسجدسلیمان همچنان ادامه دارد. تداوم فعالیت مراکز غیرمجاز تولید ماسک می تواند تهدیدی جدی برای بهداشت و سلامت شهروندان تلقی شود و انتظار می رود اقدام قانونی نهادهای نظارتی جهت پیگیری موضوع […]

عصر اولین ها// در حالی که این روزها وضعیت شیوع ویروس کرونا خوزستان را در وضعیت ویژه ای قرار داده، تولید مجاز ماسک در مسجدسلیمان همچنان ادامه دارد. تداوم فعالیت مراکز غیرمجاز تولید ماسک می تواند تهدیدی جدی برای بهداشت و سلامت شهروندان تلقی شود و انتظار می رود اقدام قانونی نهادهای نظارتی جهت پیگیری موضوع انجام پذیرد.

به گزارش عصر اولین ها، وضعیت شیوع ویروس کرونا موجب شده تا خوزستان وضعیت ویژه ای از حیث مبتلایان به کرونای انگلیسی همراه شود. شهرستان مسجدسلیمان نیز همچنان با افزایش بیماران و مراجعین به مراکز درمانی همراه شده است. با این حال فعالیت برخی مراکز غیرمجاز تولید ماسک در مسجدسلیمان موجب شده تا تهدیدی جدی برای سلامت و بهداشت شهروندان به شمار رود. 

باید اشاره داشت که کیفیت ماسک در ایمنی از بیماری کووید-19 از اهمیت ویژه ای برخوردار است و اینکه اولین محل مواجه بیماری در بدن از راه دهان، گلو و سپس انتشار در سایر بخش‌های دستگاه گوارش می باشد. لذا اهمیت استفاده از ماسک با کیفیت از اهمیت ویژه برخوردار است و مراکز تولید ماسک دارای مجوز معاونت غذا و داروی استان می توانند به کیفی سازی این موضوع کمک شایانی نمایند. 

امیدواریم در روزهای حساس و مخاطره انگیز افزایش مبتلایان به ویروس کرونا، با تأکید بر توسعه کارگاه های کوچک تولید ماسک در سال “جهش تولید”، بهبود کیفیت و افزایش نظارت‌های مستمر در این خصوص نیز انجام پذیرد تا ماسک های تولید شده در شهرستان طی فرآیند مجاز و بهداشتی در بازار توزیع و توسط همشهریان استفاده شود.