تکمیل پروژه تونل چری موجب پیشرفت گردشگری منطقه بازفت می‌شود
تکمیل پروژه تونل چری موجب پیشرفت گردشگری منطقه بازفت می‌شود
تکمیل پروژه تونل چری سبب حذف ۱۰۰ پیچ خطرناک، تسهیل در عبور و مرور مردم، پیشرفت گردشگری منطقه بازفت و کوتاه شدن مسیر ارتباطی می‌شود.

عصر اولین ها// تکمیل پروژه تونل چری سبب حذف ۱۰۰ پیچ خطرناک، تسهیل در عبور و مرور مردم، پیشرفت گردشگری منطقه بازفت و کوتاه شدن مسیر ارتباطی می‌شود.

ساخت تونل چری از سال ۱۳۹۴ آغاز شده است اما پس از گذشت حدود ۶ سال این پروژه پیشرفت چندانی نداشته است.

تکمیل این پروژه موجب حذف ۱۰۰ پیچ خطرناک و تسهیل در عبور و مرور مردم منطقه می‌شود، همچنین مسیر ارتباطی بازفت با مرکز استان و استان‌های دیگر نیز کوتاهتر می‌شود.

تکمیل پروژه تونل چری علاوه بر سهولت در رفت و آمد موجب پیشرفت گردشگری در منطقه بازفت می‌شود که در معیشت مردم نقش بسزایی دارد پس می‌طلبد که مسئولان استانی برای تکمیل این پروژه تلاش نمایند تا این قسمت از استان از بن‌بست خارج شود.

حذف ۱۰۰ پیچ خطرناک با بهره‌برداری از تونل چری

حمید ربیعی، معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه‌ و شهرسازی چهارمحال و بختیاری، در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شهرکرد، اظهارداشت: واریانت چری به طول ۱۲ کیلومتر است که در این واریانت یک تونل ۳۵۰۰ متری و ۶ تونل کوچکتر جمعاً به طول ۱۸۰۰ متر طراحی شده است.

وی عنوان کرد: این تونل علاوه بر اینکه ۱۰ کیلومتر مسیر فعلی شهرکرد بازفت را کوتاه می‌کند، ۱۰۰ پیچ خطرناک را هم حذف کرده و حدود ۴۰۰ متر هم طی مسیر بالا رفتن و برگشت از کوه حذف می‌شود.

ربیعی با اشاره به اینکه برای ادامه تونل ۳۵۰۰ متری یک مناقصه در حال برگزاری می‌باشد، گفت: در حال حاضر تونل ۳۵۰۰ متری از ورودی در حال حفاری می‌باشد که حدود ۱۰۰۰ متر آن نیز حفاری شده است.

بیشترین مشکل پروژه کمبود اعتبارات‌است

وی با بیان اینکه بیشترین مشکل این پروژه کمبود اعتبارات‌است، تشریح کرد: اعتبار مورد نیاز جهت تکمیل کل واریانت ۱۰۰۰ میلیارد تومان است که رایزنی‌هایی از طریق استاندار چهارمحال و بختیاری شد که در صورت امکان از طریق قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء سرمایه گذاری شود و کار ادامه یابد.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: تکمیل پروژه تونل چری موجب تسهیل عبور و مرور از شهرکرد به بازفت،کاهش تصادفات، کاهش مصرف سوخت، سفر ایمن، افزایش ظرفیت و زیرساخت‌های گردشگری بازفت می‌شود همچنین این قسمت استان از بن‌بست خارج شده و گردشگری منطقه زیبای بازفت رونق پیدا می‌کند.

وی افزود: همزمان حذف گردنه تاراز هم با احداث تونل‌های هونی شروع شده که با احداث این دو مسیر جدید حدود ۴۵ کیلومتر مسیر شهرکرد مسجد سلیمان کوتاه‌تر می‌شود.

ربیعی با اشاره به اینکه با میزان اعتبارات فعلی پیش بینی اتمام پروژه قابل پیش بینی نیست و ممکن است که مدت زمان تکمیل پروژه طولانی باشد، گفت: با پیگیری‌های استاندار محترم موضوع از طریق تهاتر نفتی و قرارگاه خاتم الانبیاء در دست پیگیری است که اگر این امکان فراهم شود می‌توان امیدوار بود پروژه ظرف ۳ تا ۵ سال آینده تکمیل شود.