جاده لالی-مسجدسلیمان در سایه ی مبهم جاده میانبُر گم شد
جاده لالی-مسجدسلیمان در سایه ی مبهم جاده میانبُر گم شد

عصر اولین ها// تصادف زنجیره ای صبح امروز چند دستگاه مینی بوس و یک دستگاه نیسان در جاده مسجدسلیمان – لالی  بیش از 30 مجروح برجای گذاشت. این سانحه در حالی رخ داده که پروژه چهاربانده شدن مسير لالی به مسجدسليمان سال هاست بلاتکلیف مانده و از عملیات اجرایی آن خبری در دست نیست. از […]

عصر اولین ها// تصادف زنجیره ای صبح امروز چند دستگاه مینی بوس و یک دستگاه نیسان در جاده مسجدسلیمان – لالی  بیش از 30 مجروح برجای گذاشت. این سانحه در حالی رخ داده که پروژه چهاربانده شدن مسير لالی به مسجدسليمان سال هاست بلاتکلیف مانده و از عملیات اجرایی آن خبری در دست نیست. از طرفی معاونین وزیر راه و شهرسازی با پیگیری نماینده مردم شهرستان طی سه ماه اخیر دو بار به مسجدسلیمان سفر داشته اند و از مناطق مختلف بازدید نموده اما گویا تاکنون در خصوص پروژه جاده های مواصلاتی به مسجدسلیمان راهبرد مشخصی تدوین و عملیاتی نشده است.

به گزارش عصر اولین ها، سانحه رانندگی صبح امروز در جاده لالی به مسجدسلیمان بار دیگر هشداری برای ایمنی و سلامت جاده ای به مسجدسلیمان بود. در این سانحه بیش از 30 نفر مجروح شده اند که البته وضعیت عمومی اکثریت آنان رضایت بخش اعلام شده است. با این حال باید گفت در سایه بلاتکلیفی جاده میانبر اهواز-مسجدسلیمان، جاده لالی نیز به فراموشی سپرده شده و علیرغم حضور چندباره معاونین وزیر راه و شهرسازی در مسجدسلیمان تاکنون راهبرد مشخصی برای عملیاتی شدن پروژه های جاده ای اعلام نشده است.

از سوی دیگر پروژه چهاربانده شدن جاده لالی-مسجدسلیمان از آن جهت حایز اهمیت بوده که استاندار خوزستان نیز دو سال پیش بخاطر عدم تحقق وعده تکمیل این پروژه از مردم لالی عذرخواهی نموده است. از طرفی افزایش میزان تصادفات جاده ای در مسیر لالی-مسجدسلیمان در سایه جاده میانبُر به فراموشی رفته است. از این رو انتظار می رود که علاوه بر نشست ها و پیگیری ورناصری نماینده مردم شهرستان در مجلس از طریق وزارت راه و شهرسازی، راهبرد عملیاتی برای تعیین تکلیف جاده های مواصلاتی به مسجدسلیمان از جمله جاده لالی تعیین و با اجرایی شدن عملیات میدانی و بهره برداری از پروژه، کاهش میزان تصادفات جاده ای و جان باختن شهروندان را شاهد باشیم.