جان‌باختن ۶۳ نفر در اثر غرق شدگی از ابتدای سال جاری تاکنون
جان‌باختن ۶۳ نفر در اثر غرق شدگی از ابتدای سال جاری تاکنون
سخنگوی اورژانس کشور از جان‌باختن 63 نفر در اثر غرق شدگی از ابتدای سال جاری خبرداد.

مجتبی خالدی، سخنگوی اورژانس کشور با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۰۶ نفر دچار غرق شدگی شده‌اند، گفت:‌۶۳ نفر از افراد غرق شده جان خود را از دست داده‌اند.

وی با اشاره به اینکه آمار فوت شدگان در اثر غرق شدگی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹۳ درصد رشد داشته است، افزود:‌آمار غرق شدگی نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشد ۷۵ درصدی روبرو بوده است.

سخنگوی اورژانس با بیان اینکه بیشتر غرق شدگی با ۳۳ درصد مربوط به دریا بوده است، متذکر شد:‌۸ درصد غرق شدگی مربوط به سدها و ۳۲ درصد مربوط به رودخانه ها بوده است.

خالدی با بیان اینکه ۲۰ درصد غرق شدگی مربوط به استخرهای کشوارزی بوده است، تصریح کرد:‌استانهای خوزستان، سیستان و بلوچستان،بوشهر و کهکیلویه و بویر احمد بیشترین آمار غرق شدگی را داشته‌اند.

وی ادامه داد:‌کمترین سن غرق شدگی مربوط به کودک یکساله و بیشترین سن مربوط به فردی ۷۶ ساله است؛ضمن اینکه ۸۲ درصد غرق شدگان مرد و ۱۸ درصد زنان بوده‌اند.

سخنگوی اورژانس با بیان اینکه نگرانی زیاد ما مربوط به استخرهای کشاورزی و عدم رعایت مردم است، خاطرنشان کرد: یکی از دلائل افزایش غرق شدگی بیشتر در استانهای جنوبی در ابتدای سال چاری افزایش سفر به این مناطق بوده است.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : فارس