جا به جایی درختان خط راه آهن تهران – اهواز قانونی است!
جا به جایی درختان خط راه آهن تهران – اهواز قانونی است!
شهردار منطقه ۱۷ در واکنش به تذکر عضو شورای شهر تهران در خصوص ریشه‌کن کردن ۹۰ اصله درخت در منطقه ۱۷ به بهانه احداث زیرگذر، گفت: این کار قانونی انجام شده است.

سوده نجفی در جریان برگزاری پنجاه و نهمین جلسه شورای شهر تهران درخصوص ریشه‌کن کردن درختان سبز منطقه ۱۷ به بهانه احداث زیرگذر خیابان متین، به شهرداری منطقه تذکری داد.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه بر اساس شواهد میدانی از بیستم فروردین ماه سال ۱۴۰۱، درختان سبز دو لاین شمالی و جنوبی راه‌آهن تهران – اهواز در منطقه ۱۷، به بهانه احداث زیرگذر، توسط شهرداری منطقه به صورت کاملا غیراصولی و با بهره‌گیری از جرثقیل و به صورت شبانه به بهانه احداث زیرگذر توسط شهرداری منطقه ریشه‌کن شده است، تأکید کرد: همچنین در پاسخ به اعتراض مردم در خصوص این اقدام ضد محیط زیستی گفته شده که درختان این پروژه با هدف جابجایی ریشه‌کن شده است.

عضو شورای شهر تهران گفت:بر اساس ویدئوهایی که منتشر شده و مطالبه عمومی شکل گرفته در رسانه‌های محلی، درختان در این محدوده دارای برگه سبز بوده و شبانه بدون در نظر گرفتن حداقل استانداردها برای برداشت، این اقدام صورت گرفته است و بالغ بر ۹۰ اصله درخت جابجا شده است.

نجفی با بیان اینکه منطقه ۱۷ دارای سرانه پایین فضای عمومی است، عنوان کرد: مردم منطقه از شورای شهر تهران انتظار دارند در صورت قصور فرد یا افرادی در این باره با خاطیان برخورد و به میزان درختان آسیب‌دیده، درختان جدید در همان منطقه غرس شوند.

به گزارش تسنیم؛ پس تذکر عضو شورای شهر تهران؛ غلامرضا شنگی شهردار منطقه ۱۷ در این باره گفت: مجوز قانونی جابه جایی ۲۲۵ اصله درخت با رعایت استانداردهای لازم و موافقت اعضاء کمیسیون ماده ۷ در تاریخ ۲ اسفندماه سال گذشته و طی مکاتبه شماره ثبت ۴۳۲۲۷ با سازمان بوستان‌ها، صادر شده است.

شهردار منطقه۱۷ افزود: از آنجا که تأمین دسترسی مناسب بین شمال و جنوب خط راه آهن تهران-اهواز و خارج شدن محلات جنوبی منطقه از بن بست، امکان تردد امن و آسان جزء مطالبات و دغدغه‌های به حق شهروندان محلات جنوبی منطقه ۱۷ و مدیران شهری این منطقه بوده است، مدیریت شهری این مهم را مورد توجه قرار داده و طی جلسات و بررسی‌های کارشناسی متعدد در دو سال اخیر، برنامه ریزی لازم برای احداث، ۳ دهانه زیرگذر در این محدوده جغرافیایی انجام شد.

وی با اشاره به اینکه این پروژه در سال گذشته با پیشرفت فیزیکی ۵ درصد به دلایلی تعطیل شد، گفت: با تصمیم مدیران شهری منطقه در دوره جدید برای شروع مجدد عملیات این پروژه، به دلیل وجود درختان معارض با پروژه، در تاریخ ۱۴۰۰/۰۹/۰۹ درخواست جابه جایی درختان به سازمان بوستان‌ها با مکاتبه شماره ثبت ۳۰۵۷۳ ارسال شد و طی بررسی و بازدیدهای انجام شده و موافقت اعضاء کمیسیون ماده ۷ در تاریخ ۲ اسفندماه سال گذشته و طی مکاتبه شماره ثبت ۴۳۲۲۷ سازمان بوستان‌ها، مجوز جابجایی درختان صادر شد.

  • منبع خبر : تسنیم