جلسه بررسی مسایل و مشکلات شهرهای مسجدسلیمان و هفتکل برگزار شد
جلسه بررسی مسایل و مشکلات شهرهای مسجدسلیمان و هفتکل برگزار شد

شهر اولین ها// جلسه بررسی مسایل و مشکلات شهرهای مسجدسلیمان و هفتکل صبح امروز در دفتر مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان برگزار شد . طی این جلسه که آقایان بیژن عالی پور مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب – عسکر ظاهری نماینده مردم شهرهای مسجدسلیمان ، هفتکل ، لالی و اندیکا در […]

شهر اولین ها// جلسه بررسی مسایل و مشکلات شهرهای مسجدسلیمان و هفتکل صبح امروز در دفتر مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان برگزار شد .
طی این جلسه که آقایان بیژن عالی پور مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب – عسکر ظاهری نماینده مردم شهرهای مسجدسلیمان ، هفتکل ، لالی و اندیکا در مجلس شورای اسلامی – علیرضا گوروئی فرماندار مسجدسلیمان – قباد ناصری مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان – اسحق مرادی فرماندار هفتکل و برخی از مدیران دوایر دولتی نیز حضور داشتند در خصوص پروژه های عمرانی و عام المنفعه صنعت نفت در شهرهای مذکور بحث و تبادل نظر صورت گرفت .
در ابتدای جلسه نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس شورای اسلامی گفت : در جنوب خیلی از نگاه ها به نفت دوخته شده و در مسجدسلیمان چون یک شهری است که با نفت شکل گرفت و علاوه بر نگاه ها ، امیدها نیز به مشارکت و همکاری صنعت نفت بسته شده است .
عسکر ظاهری افزود : علت این امر نیز این است که همچون دیگر شهرهای استان از بسترهای کشاورزی و دامداری به خوبی استفاده نشده و این ظرفیت ها مغفول و خاموش مانده از این روی نقش و اهمیت مشارکت صنعت نفت در توسعه این شهر بسیار حیاتی و اثر بخش است .
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر از مشارکت های اجتماعی و فرهنگی مناطق نفتخیز جنوب خصوصاً تعریف و اجرای پروژه جدید پارک موزه نفت تمبی و تسریع و جدیت بخشی به پروژه های موزه گنجینه نفت مسجدسلیمان و نخاله برداری و آوار برداری منازل تخریب شده طرح جابه جایی مناطق آلوده به نشت نفت و گاز گفت : انتظار دارم که از ظرفیت زمین های استحصال شده این طرح برای اجرای پروژه های زیر ساختی همچون زمین های ورزشی ، فضاهای تفریحی و گسترش درختکاری و ساخت اماکن مذهبی استفاده شود .
وی ادامه داد : وزیر نفت نیز توجه ویژه ای به مناطق نفتخیز جنوب خصوصاً مسجدسلیمان دارد و در دیدار و مذاکره ای که با ایشان داشتیم وی قول داد با بکارگیری تکنولوژی های نوین به توسعه فنی مخازن نفت این منطقه پرداخته شود و قطعاً این توسعه در افزایش سطح اشتغال و گسترش ظرفیت و سطح خدمت رسانی مطلوب تر نقش بسزایی خواهد داشت .
فرماندار مسجدسلیمان نیز طی سخنانی ضمن تقدیر از افزایش سطح مشارکت های اجتماعی صنعت نفت در این شهر گفت : پروژه موزه گنجینه نفت مسجدسلیمان پروژه بزرگ و اثر بخشی است که با راه اندازی اش مشاغل فرعی و جانبی بسیاری نیز شکل گرفته و تأثیرات ارزشمندی بر ارتقای شاخص های فرهنگی و اجتماعی منطقه دارد .
علیرضا گوروئی افزود : تکمیل و بهره برداری از این پروژه به رونق اقتصادی منطقه کمک کرده و به گسترش حوزه خدمات شهری می انجامد از این رو انتظار داریم با همین جدیت پروژه ادامه یابد و بدانید بعنوان فرماندار و نماینده عالی دولت از این پروژه و سایر پروژه های اثر بخش نفت حمایت تمام و کمال خواهیم داشت .
اسحق مرادی فرماندار شهرستان هفتکل نیز طی سخنان کوتاهی در این مراسم به بیان مشکلات و نیازهای این شهرستان پرداخت و ضمن تقدیر از اقدامات پیشین نفت خواستار مشارکت در اجرای برخی پروژه ها همانند احداث مسجد ، بهسازی ورودی و خروجی شهر هفتکل ، احداث زمین های ورزشی – اصلاح جاده بخش رغیوه و غیره شد .
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب نیز طی سخنانی گفت : همیشه نگاهمان به شهرهای نفت خیز اینگونه نبوده که فقط بدنبال تولید نفت و گاز باشیم بلکه همواره بدنبال آن بوده ایم تا از ظرفیت و توانمندی صنعت نفت برای گسترش مشارکت های اجتماعی و ارایه خدمات و افزایش رضایت مندی عمومی بهره ببریم .
مهندس بیژن عالی پور افزود : ضمن آنکه تاکنون خدمات شایسته ای به مردم شریف استان خصوصاً مردم شهرهای این منطقه ارایه گردیده بازهم تا آنجا قانون به ما اجازه بدهد برای تعریف و اجرای پروژه های عام المنفعه همکاری خواهیم داشت ضمن آنکه پرداخت عوارض و مالیات های قانونی مناطق نفتخیز جنوب خود کمک شایانی به اقتصاد خوزستان می کند .
img_20161130_205647
عضو هیأت مدیره شرکت ملی نفت ایران ادامه داد : مسجدسلیمان بعنوان خاستگاه نفت همواره مورد عنایت وزیر محترم نفت قرار داشته و ایشان بارها علاقمندی خودش را به افزایش مشارکت های نفت در امور عمرانی و همچنین تمایلش جهت سفر به این منطقه را به اینجانب ابراز داشته است .
مهندس بیژن عالی پور با بیان اینکه نگاه نفت همواره توسعه متوازن همه مناطق نفت خیز بوده گفت : شهرهای هفتکل و نفت سفید هم بدلیل نقش ارزنده ای که در تولید نفت و گاز از چند دهه پیش تاکنون داشته اند زیر چتر خدماتی و حمایتی این شرکت قرار دارند از همین رو چند پروژه جدید عمرانی و عام المفنعه از قبیل احداث استخر سرپوشیده و۳ قطعه زمین چمن مصنوعی برای کمک به توسعه شهر هفتکل در هیأت مدیره این شرکت مصوب شده اند .
وی افزود : در همین جلسه به مردم خوب آن منطقه هم قول می دهم بهسازی جاده بخش رغیوه – بهسازی مسجد نفت سفید و همچنین واگذاری ادوات و تجهیزات ورزشی توسط همکارانم در شرکت نفت و گاز مسجدسلیمان انجام شود .
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب همچنین با اشاره به نگرانی های مطرح شده در خصوص تأمین گاز خوراک پتروشیمی ذیلایی مسجدسلیمان گفت : مطمئن باشید در تأمین خوراک اولیه این مجتمع بزرگ صنعتی هیچگونه جای نگرانی وجود ندارد و شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با تضمین تأمین خوراک این مجتمع می تواند همگام با آن در راه اشتغال زایی و توسعه اقتصادی منطقه گام بردارد .
وی در ارزیابی کلی این جلسه گفت : نماینده محترم مردم همواره در نشست ها و جلسات مختلف نقطه نظرات خوبی را مطرح و دلگرمی شایسته ای به این مجموعه بابت پیگیری امور در مرکز و سرعت بخشی به روند خدمت رسانی داشته اند که لازم میدانم از این حسن همکاری و توجه ایشان به مجموعه خدمتگزار شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب تقدیر و تشکر نمایم .