جلسه هم اندیشی شهردار مسجدسلیمان با اهالی منطقه کلگه برگزار گردید
جلسه هم اندیشی شهردار مسجدسلیمان با اهالی منطقه کلگه برگزار گردید

شهر اولین ها//در ادامه سرکشی و بازدید میدانی شهردار مسجدسلیمان از مناطق کمتر توسعه یافته و محروم؛ جلسه هم اندیشی شهردار به همراه اعضای شورای اسلامی شهر و هیئت همراه کارکنان شهرداری با اهالی منطقه کارونسرای کلگه برگزار گردید. در همین رابطه در تاریخ ۹۵/۰۵/۱۳ راس ساعت ۹ شب بعد از نماز مغرب و عشاء […]

شهر اولین ها//در ادامه سرکشی و بازدید میدانی شهردار مسجدسلیمان از مناطق کمتر توسعه یافته و محروم؛ جلسه هم اندیشی شهردار به همراه اعضای شورای اسلامی شهر و هیئت همراه کارکنان شهرداری با اهالی منطقه کارونسرای کلگه برگزار گردید. در همین رابطه در تاریخ ۹۵/۰۵/۱۳ راس ساعت ۹ شب بعد از نماز مغرب و عشاء نشستی تحت عنوان شناسایی و رفع مشکلات منطقه کارونسرا در مسجد صاحب الزمان (عج) این محل با حضور حاج آقا ساری امام جماعت و تعداد کثیری از اهالی منطقه کارونسرا برگزار گردید. در آغاز این برنامه حاج آقا ساری امام جماعت مسجد ضمن خوش آمدگویی به شهردار و هیئت همراه به ایراد سخنرانی پرداختند و اظهار داشت: منطقه کلگه یکی از بزرگترین محلات و با قدمت ترین منطقه در شهرستان مسجدسلیمان می باشد.

وی ضمن تشریح اوضاع این منطقه به بیان مشکلات پرداختند و گفت: نکته اول اینکه پیشرفت این منطقه در زمینه عمران نسبت به دیگر مناطق توسعه کمتری داشته،و نبود زیر سازی مناسب و جاده و هم چنین عدم امکانات مناسب، مردم را با مشکلات فراوانی روبرو ساخته است. ساری در بخش دیگر ابراز کرد: منطقه ی هشت بنگله در ۲۰ سال پیش بیابانی بیش نبوده ولی طی سالیان گذشته پیشرفت چشمگیری داشته است. در مناطق دیگر مسجدسلیمان روند آپارتمان سازی و ساخت خانه های شیک در حال انجام است، اما در منطقه ی کلگه با توجه به عدم وجود امکانات زیر ساختی، سخت و ساز راکد و به همان روال قدیم بافت فرسوده و کلنگی باقی مانده و کسی میل و رغبت به سرمایه گذاری در این نقطه را ندارد. امام جماعت مسجد صاحب الزمان (عج) تصریح کرد: منطقه ی کلگه در شهرستان مسجدسلیمان اولین نقطه ی پیدایش زندگی شهرنشینی بوده که متاسفانه طی سالیان گذشته و بی تدبیری مسئولین در حال غروب می باشد.

وی ادامه داد: جاده ای که برای مسیر کلگه به سمت قبرستان ها می رود از لحاظ استاندارد ویژگی های خاصی ندارد و دچار فرسودگی بوده و عرض این محور تنگ می باشد، مواردی همچون روکش آسفالت و جدول بندی در این محور دیده نمی شود. در روزهای پنج شنبه پر تردد ترین مسیر شهروندان می باشد که به سختی عبور و مرور کرده و بعضاً به صورت روزانه تصادفاتی هم صورت می گیرد. وی افزود: قبرستان های کلگه یک سرویس بهداشتی مناسب برای استفاده ی شهروندان ندارد، مشکل سرویس دهی اتوبوسرانی شهرداری که در دیگر محلات این مهم انجام می گردد، اما متاسفانه شهروندان این منطقه از این خدمات بی نصیب می باشند. وی در بخش دیگر ادامه داد: زمین ورزشی فوتبال در دوره ی شورای شهر قبلی اختصاص داده شده بود و مرحله ی تسطیح هم انجام گردید ولی با گذشت زمان به فراموشی سپرده شد. مشکل جوانان در این منطقه با توجه به فعال بودن تیم های محله ای در رده های نوجوانان و جوانان از این امکانات برخوردار نیستند و این خدمات در شهر اهواز بدین شکل است که در هر محله از یک زمین ورزشی و چمن مصنوعی مناسب برخوردار می باشند. امام جماعت منطقه ی کلگه در بخش پایانی گفت: مشکل دیگر این منطقه دره ی روبازی است که مسئولین برنامه پروژه ی دره ی سبز را پیشنهاد داده بودند که متاسفانه این روند هم عملی نگردیده و ساکنان کنار این دره طی سالیان دراز با مشکلات بهداشتی و زیست محیطی، بوی تعفن و جانواران موذی در حال سپری کردن زندگی روزمره می باشند.