جوابیه روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان مسجدسلیمان
جوابیه روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان مسجدسلیمان

عصر اولین ها// روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان مسجدسلیمان به انتشار خبری با عنوان “کمبود کپسول اکسیژن در بیمارستان و بالا رفتن آمار فوتی بیماران کرونایی در بیمارستان  ۲۲ بهمن و …” مورخ ۲۳ فروردین 1400 جوابیه ای صادر نموده که به شرح زیر می باشد: مدیر محترم پایگاه خبری عصر اولین ها […]

عصر اولین ها// روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان مسجدسلیمان به انتشار خبری با عنوان “کمبود کپسول اکسیژن در بیمارستان و بالا رفتن آمار فوتی بیماران کرونایی در بیمارستان  ۲۲ بهمن و …” مورخ ۲۳ فروردین 1400 جوابیه ای صادر نموده که به شرح زیر می باشد:

مدیر محترم پایگاه خبری عصر اولین ها
سلام علیکم
در پاسخ به مطلب مندرج در آن پایگاه خبری با موضوع “کمبود کپسول اکسیژن در بیمارستان و افزایش آمار فوتی ها و …” جواببه زیر ارسال می‌گردد؛ مقتضی است طبق ماده ۲۳ قانون مطبوعات، جهت تنویر افکار عمومی در آن پایگاه خبری درج گردد.

به دنبال انتشار مطلبی تحت عنوان پیشگفت در آن پایگاه خبری و حاشیه های ایجاد شده در پی آن در فضای مجازی، مدیریت شبکه بهداشت و درمان شهرستان مسجدسلیمان  با قاطعیت این موضوع را تکذیب می نماید.
لازم است تا به عرض شهروندان گرامی برسد که در حال حاضر بیمارستان ۲۲ بهمن شهرستان مسجدسلیمان مجهز به یک دستگاه اکسیژن ساز مرکزی با ظرفیت بالا و یک دستگاه جدید در شرف راه اندازی(که در سطح استان کم نظیر است) و چندین مخزن اکسیژن سیار بوده و هیچگونه کمبودی در این خصوص وجود ندارد.
شایان ذکر است که تدابیر خاص و  اقدامات لازم پیشگیرانه توسط مدیریت این شبکه و بیمارستان  برای حفظ ذخیره اکسیژن در سطح قابل قبول در موارد بحرانی صورت گرفته به نحوی که ذخایر اکسیژن بیمارستان ۲۲بهمن جهت استفاده در شرایط بحرانی و ضروری، همیشه بروز و تکمیل بوده و به فضل الهی علی‌رغم سختی ها و مرارت های بسیار و حجم بالای ویزیت و بستری بیماران تنفسی مبتلا به کووید۱۹ تا کنون در کنار کلیه خدمات پرستاری و پزشکی و جراحی ارائه شده، قاطعانه و با اطمینان کامل اعلام می شود که هیچ مورد فوتی به دلیل کاهش ذخایر  اکسیژن در این بیمارستان صورت نگرفته است.
ضمن این که حتی در برخی مواقع، مشکل کمبود اکسیژن سایر شهرستان های همجوار نیز به جهت حس انسان دوستی و انجام وظیفه در مقابل هم استانی های ارجمند، مرتفع گردیده است.
لازم است تا همشهریان گران‌قدر آگاه‌ باشند که کرونا به عنوان یک بیماری با ماهیت درگیری وسیع و تخریبی ریوی باعث کاهش ظرفیت اکسیژن رسانی از ریه به بافت های بدن و سپس مرگ  افراد می گردد به گونه ای که فرد بیمار بصورت آگاهانه تنفس میکند در صورتی که  اکسیژنی توسط ریه ها جذب نگردیده و این مهم بدنبال تخریب بافت ریه به سبب بیماری است.
لذا شایسته تر آن است تا آن پایگاه خبری  از نشر این قبیل مطالب که مبنا و اساس مشخص و موثق ندارند و تنها بر اساس تصورات ذهنی نگارنده بوده اجتناب کرده تا خدایی ناکرده فضای رسانه ای و اخلاق حرفه ای تحت شعاع این امر  قرار نگیرد. در پایان به عموم شهروندان محترم توصیه اکید می گردد تا هر چه بیشتر پروتکل های بهداشتی را رعایت کرده و به هیچ وجه در اجتماعات عزا و عروسی حاضر نشوند. امید آنکه سهمی هرچند کوچک در جلوگیری از انتشار این بیماری داشته باشیم.