حدود ۱۲۰ میلیارد تومان با هدف اشتغال زایی و رونق مشاغل خانگی منطقه مصوب شد
حدود ۱۲۰ میلیارد تومان با هدف اشتغال زایی و رونق مشاغل خانگی منطقه مصوب شد

عصر اولین ها// جلسه شورای اشتغال شهرستان های مسجدسلیمان، لالی،اندیکا و هفتگل به میزبانی شهرستان مسجدسلیمان برگزار شد. به گزارش عصر اولین ها ، صبح امروز(جمعه) با حضور فرماندار مسجدسلیمان، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل کار و رفاه اجتماعی و فرمانداران چهارشهرستان، جلسه شورای اشتغال شهرستان های حوزه انتخابیه در محل فرمانداری برگزار […]

عصر اولین ها// جلسه شورای اشتغال شهرستان های مسجدسلیمان، لالی،اندیکا و هفتگل به میزبانی شهرستان مسجدسلیمان برگزار شد.

به گزارش عصر اولین ها ، صبح امروز(جمعه) با حضور فرماندار مسجدسلیمان، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل کار و رفاه اجتماعی و فرمانداران چهارشهرستان، جلسه شورای اشتغال شهرستان های حوزه انتخابیه در محل فرمانداری برگزار شد.
فرماندار مسجدسلیمان در این جلسه بر لزوم شناسایی و تقویت بخش خصوصی برای کاهش نرخ بیکاری در منطقه تاکید کرد.
وی گفت:یکی از مهم ترین مسائل مهم در توسعه پایدار جوامع مختلف، بحث اشتغالزایی است زیرا اشتغال تاثیر مستقیمی در کاهش آسیب های اجتماعی دارد.

وی ادامه داد باید همه با همکاری و تشریک مساعی، ظرفیت های موجود را شناسایی و آن ها را در مسیر کاهش نرخ بیکاری حمایت و تقویت کنیم.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در ادامه این جلسه ضمن تاکید بر همکاری همه جانبه برای تسهیل روند اشتغال زایی در منطقه گفت:خوشحالیم که با پیگیری های انجام شده در اواسط سال گذشته تا به امروز، حدود ۱۲۰ میلیارد تومان در چند بخش با هدف اشتغال زایی و رونق مشاغل خانگی در منطقه مصوب کنیم و امروز شاهد این هستیم که کار ما برای استفاده از ظرفیت های منطقه به نتیجه رسیده است و بزودی تسهیلات به متقاضیان پرداخت خواهد شد.

وی افزود:از همکاری و همراهی ادارات کل کار و رفاه اجتماعی و صمت استان خوزستان در مسیر به نتیجه رسیدن مصوبات این حوزه تشکر می کنم.

مدیرکل کار و رفاه اجتماعی استان خوزستان هم در در پایان این جلسه عنوان کرد:امروز چهارمین جلسه پیگیری مصوبات سفر هیئت اعزامی وزارت کار، رفاه و تعاون اجتماعی به منطقه با پیگیری نماینده شهرستان های حوزه انتخابیه برگزار شد و که یکی از مصوبات آن پرداخت۸۳ میلیارد تومان تسهیلات به تعاونی های چهارشهرستان است و ۱۲ میلیاردتومان هم برای مشاغل خانگی را بصورت مصوبه داریم که ۲۵ میلیارد تومان هم در پی تفاهم نامه صندوق کارآفرینی امید و وزارت کار و رفاه اجتماعی را در دستور کار داریم که خوشبختانه پیگیری ها برای تسریع پرداخت این تسهیلات در حال انجام است.

وی ادامه داد:از ۱۲ میلیارد مصوب شده، مبلغ ۴ میلیارد آن مختص به مشاغل خانگی شهرستان مسجدسلیمان است که بعد از انجام مستندات و اخذ تضامین قطعا به متقاضیان محترم پرداخت خواهد شد.
غمگین افزود:انتظار داریم بانک ها در بحث تضمین و همچنین روند اداری همکاری لازم را داشته باشند تا انشالله شاهد کاهش نرخ بیکاری در منطقه باشیم.