حضور فردوسی در مسجدسلیمان؛ پارک گم نام و تندیسی رنگ پریده +عکس
حضور فردوسی در مسجدسلیمان؛ پارک گم نام و تندیسی رنگ پریده +عکس

عصر اولین ها// با توجه به در پیش بودن روز بزرگداشت فردوسی اهمیت پرداختن به این سرمایه ملی و جهانی بیش از هر زمان دیگری نمود پیدا کرده است. موضوعی که انتظار می رود در مسجدسلیمان بیشتر به آن توجه شود. به گزارش عصر اولین ها، جانمایی تندیس حکیم فردوسی طی دو دهه اخیر در […]

عصر اولین ها// با توجه به در پیش بودن روز بزرگداشت فردوسی اهمیت پرداختن به این سرمایه ملی و جهانی بیش از هر زمان دیگری نمود پیدا کرده است. موضوعی که انتظار می رود در مسجدسلیمان بیشتر به آن توجه شود.

به گزارش عصر اولین ها، جانمایی تندیس حکیم فردوسی طی دو دهه اخیر در مسجدسلیمان موجب شد تا این سرمایه ارزشمند ملی از اهمیت ویژه ای نزد اهالی شهر اولین ها برخوردار باشد. هرچند جابجایی چندین باره تندیس نهایتا منجر به قرارگرفتن آن در پارک چهار راه بهداری شده است. با این حال سال گذشته احیاء دوباره پارک چهار راه بهداری پس از سالها بلاتکلیفی و بی توجهی از جمله برنامه های شهرداری مسجدسلیمان بوده که البته نیمه تمام ماند. علاوه بر این تندیس رنگ پریده فردوسی و گمنامی این پارک که گویا به نام بوستان فردوسی نیز نامگذاری شده موجب شده تا این مقوله مورد کم توجهی قرار گیرد.

طی سال های اخیر آیین بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی با مشارکت جمعی از نهادها و موسسات برگزار شد که با حضور جمعی ازمسئولین و هنرمندانی از سراسر استان نیز همراه بود. هر چند که شرایط فعلی کرونا شاید برگزاری مراسم حضوری و میدانی را فراهم نسازد اما توجه بیشتر نهادها بویژه شهرداری به بوستان چهارراه بهداری و تندیس فردوسی می تواند در پاسداشت این حکیم ارزشمند پارسی مثمرثمر واقع شود.