خلاصه پروژه های عمرانی در مسجدسلیمان؛ از کلنگ زنی تا کلنگ زنی !؟
خلاصه پروژه های عمرانی در مسجدسلیمان؛ از کلنگ زنی تا کلنگ زنی !؟

احداث ترمینال فرودگاه مسجدسلیمان؛ دو کلنگ زنی طی سه سال / جذب اعتبار پروژه های عمرانی مهم تر از کلنگ زنی آن ها/ شهروندانی که چشم انتظار تکمیل پروژه ها پیر می شوند

عصر اولین ها// آئین افتتاح احداث ساختمان ترمینال فرودگاه، خطوط انتقال فاضلاب و چند طرح عمرانی دیگر در حالی با حضور مسئولین استانی و شهرستان در مسجدسلیمان انجام گرفت که طی یک دهه اخیر بخش عمده ای از پروژه های عمرانی به کلنگ زنی خلاصه شده اند و از بهره برداری آن ها خبری نیست. پیش از این کلنگ احداث ترمینال فرودگاه مسجدسلیمان سه سال پیش با حضور محسن رضایی و جمعی از مسئولین به زمین زده شد و اکنون بار دیگر شاهد این موضع هستیم.

به گزارش عصر اولین ها، آئین افتتاح احداث ساختمان ترمینال فرودگاه، خطوط انتقال فاضلاب و چند طرح عمرانی دیگر در شهرستان مسجدسلیمان با حضور استاندار خوزستان، نماینده مردم شهرستان و جمعی از مسئولین در مسجدسلیمان برگزار شد. این در حالی است که اردیبهشت ۹۷ نیز آئین کلنگ زنی ساخت ترمینال های فرودگاه مسجدسلیمان با حضور دکتر محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام, امیر یوسف قربانی فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران,ظاهری نماینده مسجدسلیمان و جمعی از مسئولان استان و شهرستان انجام گرفت. موضوعی که هر چند گویا نتیجه ای در پی نداشت و بار دیگر شاهد کلنگ زنی آن هستیم.

علاوه بر کلنگ زنی احداث ساختمان ترمینال فرودگاه، پروژه فاضلاب شهرستان و پروژه خط انتقال آب از محله نفتک به ریل وی از دیگر پروژه های اخیر بود که در دست اقدام قرار گرفته است. هر چند تجربه نشان داده که بسیاری پروژه های عمرانی در مسجدسلیمان پس از مدتی به دلایل مختلف بویژه عدم جذب اعتبارات مربوطه و مشکلات مالی پروژه به مرور به تعطیلی انجامیده است. علاوه بر این انتظار می رود با توجه به تعدد بسیاری پروژه های زیرساختی شهرستان که در تعطیلی و بلاتکلیفی روند جذب اعتبارات با پیگیری بیشتری انجام شود. باید در نظر داشت پروژه ای که مشکلات مالی را پیش روی خود داشته باشند در موعد مقرر نتیجه مطلوبی را در پی نخواهد داشت و موجب افزایش هزینه ها و مدت زمان انجام پروژه خواهد شد.

فرودگاه مسجدسلیمان، پروژه های آب و فاضلاب مسجدسلیمان و برخی مسائل زیرساختی شهرستان از جمله مطالبات شهروندان به شمار می رود که طی سال های اخیر نیز مشکلات زیادی را به همراه داشته است. علاوه بر این بیش از یکسال از فعالیت مجلس یازدهم می گذرد و انتظار می رود نماینده مردم شهرستان در مجلس گزارشی از عملکرد خود شامل اقدامات و پیگیری ها در حوزه های مختلف را جهت تنویر افکار عمومی و شفافیت منتشر نماید.