خوزستان، پیشانی کشاورزی کشور است
خوزستان، پیشانی کشاورزی کشور است

رئیس سازمان کشاورزی خوزستان گفت: خوزستان با توجه به شرایط جغرافیایی و اقلیمی و با تولید ۱۷ و نیم میلیون تن و تنوع ۱۳۸ محصول، پیشانی کشاورزی کشور است و توانسته ۱۴ درصد از کل تولیدات کشاورزی کشور را به خود اختصاص دهد. خدارحم امیری‌زاده، رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان امروز در نشست خبری با […]

رئیس سازمان کشاورزی خوزستان گفت: خوزستان با توجه به شرایط جغرافیایی و اقلیمی و با تولید ۱۷ و نیم میلیون تن و تنوع ۱۳۸ محصول، پیشانی کشاورزی کشور است و توانسته ۱۴ درصد از کل تولیدات کشاورزی کشور را به خود اختصاص دهد.

خدارحم امیری‌زاده، رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در بخش کشاورزی که بخش مهمی از اقتصاد جامعه ما را تشکیل می‌دهد و در تامین امنیت غذایی و کالاهای استراتژیک نقش دارد در حال خدمتیم.

وی افزود: یکی از بخش‌هایی که کشورها را به استثمار درمی‌آورد همین بخش کشاورزی است و کشاورزی در هر کشور محور استقلال است و اگر با این شعار پیش برویم آن کشور مستقل خواهد بود و نه تنها زیر بار زور نخواهد رفت بلکه از مظلومان نیز دفاع خواهد کرد.

رئیس سازمان کشاورزی خوزستان عنوان کرد: استان خوزستان با توجه به شرایط جغرافیایی و اقلیمی و با تولید ۱۷ و نیم میلیون تن و تنوع ۱۳۸ محصول، پیشانی کشاورزی کشور است و توانسته ۱۴ درصد از کل تولیدات کشاورزی کشور را به خود اختصاص دهد.

وی افزود: بزرگ‌ترین و پهناورترین جلگه کشاورزی کشور خوزستان و ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های آن در کشاورزی پرقدرت و بیشمار است.

امیری‌زاده بیان کرد: خوزستان جز محدود استان‌هایی است که در ۳ فصل کشت دارد و در طول سال کشاورزان و کارمندان سازمان کشاورزی فرصت استراحت ندارند.

رییس سازمان کشاورزی عنوان کرد: ما امسال با وجود تمام مشکلات توانستیم یک میلیون و ۴ هزار تن تولیدات گندم داشته باشیم و حدود ۵۷ هزار تن گندم بذری استان را نیز تامین کردیم.

وی افزود: ما رسوب گندم بذری را نیز خواهیم داشت و مطمئنا این حجم از گندم ذخیره شده مصرف نخواهد شد.

امیری‌زاده با بیان اینکه خوزستان توانست شعار جهش تولید را تحقق ببخشد گفت: ما مقام اول تولید ذرت دانه‌ایی و کلزا بذری را در سطح کشور کسب کردیم و امسال با بیش از ۳۳ درصد تولید کلزا کشور توانستیم به این مقام برسیم.

وی افزود: همچنین در سال گذشته ۱۳ هزار هکتار کشت چغندر داشتیم که ۷۸۰ هزار تن از آن برداشت شد و یک برنامه ۵ ساله برای کشت چغندر قند تا افزایش تولید آن به بیش از ۶ میلیون را دستورکار داریم.

رئیس سازمان کشاورزی عنوان کرد: ۳۵ درصد صادرات خرما در خوزستان است؛ طی سال جاری ۲۳۰ هزار تن خرما تولید شد و توانستیم مقام اول صادرات را در سطح کشور کسب کنیم.

وی افزود: همچنین مقام اول تولید محصولات شیلاتی را نیز در کارنامه سازمان ثبت کرده‌ایم.

  • منبع خبر : فارس