درخواست جمعی از بانوان کارآفرین دزفول برای برپایی غرفه ها
درخواست جمعی از بانوان کارآفرین دزفول برای برپایی غرفه ها
مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری خوزستان به موضوع ورود کند

عصر اولین ها// پیگیری های جمعی از بانوان کارآفرین دزفول جهت برپایی غرفه در پارک دووه تاکنون بدون نتیجه باقی مانده است.

به گزارش عصر اولین ها، جمعی از بانوان کارآفرین دزفول از هفته ها قبل پیگیری برپایی غرفه و فروش محصولات تولیدی و صنایع دستی خود در پارک دووه هستند. پیگیری این بانوان که در جمع آنان خانواده شهید و سرپرست خانوار نیز مشاهده می شوند از طریق شهرداری و شورای شهر دزفول بدون نتیجه باقی مانده است. این در حالی است که طی پنج سال اخیر میزان توانمندی و راه اندازی کسب و کارهای خرد این بانوان رونق گرفته است و در صورت حمایت مسئولین شهری دزفول می تواند گام مهمی در جهت رشد تولید و تحقق شعار سال برداشته شود. هر چند اخیراً نایب رئیس شورای شهر دزفول گفته بود: مقرر شده بازارچه دائمی زنان کارآفرین در یکی از بوستان‌های دزفول برپا شود. با این حال همچنان درخواست جمعی از بانوان تحت عنوان ساماندهی بدون نتیجه باقی مانده و نسبت به برخی تبعیض های موجود گلایه مند هستند.

از طرفی طبق مفاد ماده ۵۵ قانون شهرداری ها شهرداری موظف است از فعالیت معیشتی بویژه بانوان در حوزه شهری حمایت کند. علاوه بر این بخشی از وظایف شورای شهر و شهرداری به جلب مشارکت مردمی و حمایت از برنامه های فرهنگی و کارآفرینی مرتبط می باشد. همچنین در قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران نیز در مقوله اشتغال و کارآفرینی خانواده شهدا و ایثارگران از اولویت برخوردار بوده و دستگاههای اجرایی موظفند خدمات مربوطه در این زمینه ارائه دهند.

با تمام این تفاسیر جای سوال دارد که علیرغم حمایت از تولید، کارآفرینی و حمایت از بانوان و مشاغل خانگی در سایر شهرستان ها چرا برخی بانوان در دزفول همچنان با مشکلاتی در خصوص برپایی غرفه های خود مواجه هستند؟ از این رو از شهرداری و شورای شهر دزفول انتظار می رود در راستای تحقق شعار سال در جهت رشد تولید و نیز تاکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص حمایت از تولید و اشتغال حمایت از بانوان کارآفرین را در اولویت کاری خود قرار دهند. با توجه به اهمیت موضوع مبنی بر توسعه غیرمستقیم کسب‌وکارهای خرد شهری با اتکا به ظرفیت‌های مدیریت شهری و نقش شهرداری‌ها به‌عنوان عامل سیستم‌های حکمرانی در شهرها، مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری خوزستان نیز می تواند ضمن بررسی این درخواست دستور مرتفع نمودن دغدغه های بانوان کارآفرین دزفول را صادر نماید.