در صورت حمایت مسئولین برای صعود به لیگ برتر و مسابقات المپیک نیز حرفهایی برای گفتن داریم
در صورت حمایت مسئولین برای صعود به لیگ برتر و مسابقات المپیک نیز حرفهایی برای گفتن داریم

شهر اولین ها// از افتخارآفرینی های وزنه برداران مسجدسلیمان در سطح ملی زمان زیادی نمی گذرد که بتوان گفت تنها قهرمانان المپیک و جهان در دهه های پیشین داشته ایم. این رویداد ارزشمند با پیگیری و تلاش های جمعی از مسئولین وقت ورزش مسجدسلیمان، وزنه برداران متعصب و  محمد کریمی بابا احمدی یکی از مربیان […]

شهر اولین ها// از افتخارآفرینی های وزنه برداران مسجدسلیمان در سطح ملی زمان زیادی نمی گذرد که بتوان گفت تنها قهرمانان المپیک و جهان در دهه های پیشین داشته ایم. این رویداد ارزشمند با پیگیری و تلاش های جمعی از مسئولین وقت ورزش مسجدسلیمان، وزنه برداران متعصب و  محمد کریمی بابا احمدی یکی از مربیان پرتلاش وزنه برداری شهرستان محقق گردیده است. کریمی از چهره های نام آشنای بختیاری به شمار میرود که سهم بسزایی در احیای دوباره وزنه برداری مسجدسلیمان داشته است.

محمد کریمی بابااحمدی در خصوص وزنه برداری مسجدسلیمان می گوید: با وجود بی مهری های فراوان به ورزش وزنه برداری و این که تا سال ۹۳ هیچ توجهی به وزنه برداری مسجدسلیمان نشد اما حاصل هفت دوره حضور در مسابقات وزنه برداری کارگری کشور کسب چهار دوره قهرمانی و دو دوره چهارمی مسابقات بود. با این حال رایزنی ها جهت پشتیبانی و حمایت از این تیم ادامه یافت و طی نشست با امیر قربانی فرمانده کل هوانیروز ارتش، سیاهپور دبیر اسبق فدراسیون وزنه برداری و دیگر مسئولین کشوری و استان مسائلی در این زمینه مطرح شد و قول های مساعدت نیز داده شد. از طریق هیأت وزنه برداری شهرستان برنامه سه ساله ای جهت توسعه این ورزش و آموزش در رده نونهالان به شورای شهر ارائه شد که قول مساعد دادند در کمیسیون مطرح و بررسی بشود.

کریمی افزود: در خصوص خدمات سالهای اخیرم به وزنه برداری، مشکل دفترچه بیمه ای چند تن از قهرمانان ورزشی از طریق دوستان متعصب و ارزشمندم برطرف شده و حتی کلیه هزینه های اعزام تیم از سوی این عزیزان متقبل گردیده است. محمدکریمی می گوید از آنها که وعده ی کمک و پشتیبانی دادند و به قولشان عمل نکردند دلخور نیست.دلخوری از این دارد که چه استعدادهایی این وسط دارد هرز می رود.متاسفانه چندسالیست بعلت نداشتن حامی مالی تیم وزنه برداری منحل شده هم بود هم اکنون زمزمه هایی مبنی بر احیای این رشته ورزش اول شهرستان مسجدسلیمان شده است. علاوه بر این باید از مسئولین پرسید از سال ۹۳ به بعد که بنده تیمی را روانه مسابقات ننمودم، کدام تیم وزنه برداری به مسابقات کشوری اعزام شده است؟!

کریمی افزود: آقایان حیدری بعنوان مدیرکل ورزش و قریشی زاده رییس هیأت وزنه برداری استان خود از مفاخر ورزش مسجدسلیمان هستند و انتظار داشتم برای ورزش شهرستان تکیه گاه باشند و برای ساماندهی تیم وزنه برداری کمی وقت بگذارند تا به همت جوانان مستعد شاهد اوج گرفتن و درخشش دوباره نام مسجدسلیمان ‌ بختیاری در عرصه ملی باشیم. جامعه ورزش منتظر ارائه گزارش عملکرد این دو هستند و شک نکنید که مردم در خصوص خروجی مدیریت آنان در دوره تصدی شان قضاوت خواهند نمود. کریمی تصریح کرد: اگر حمایت مسولان شهر از تیم وزنه برداری پررنگ تر شود حتی برای صعود به لیگ و فرستادن نماینده به المپیک حرف برای گفتن داریم.

کریمی در خاتمه ضمن قدردانی از حمایت های علی باقری بابااحمدی و ایرج داودی که همواره در کنار ورزش وزنه برداری بوده اند اشاره ای تلویحی نیز به شایعه کناره گیری اش از عرصه ورزش داشت. وی با گلایه مندی از عدم حمایت برخی مسئولین در سطح شهرستان و استان افزود: انتظار می رفت که نماینده مردم شهرستان اقداماتی را در خصوص استخدام قهرمانان ورزشی و فراهم نمودن مقدمات ورود تیم وزنه برداری لیگ کشور پیگیری می نمود که تاکنون محقق نشده است. علاوه بر این با وجود علاقه به آموزش و ارتقاء ورزشکاران شرایط ایجاد شده را برای توسعه ورزش فراهم نمی بینم. هیچوقت خواهان جدایی از ورزش و وزنه برداری نبودم و نیستم ولی اگر دوستان خدمات سی و چند ساله ی مرا برای خدمت به فرزندان مسجدسلیمان کافی ندادند آنموقع برای ادامه ی فعالیت ورزشی و مربی گری ممکن است با سایر شهرستانها وارد مذاکره شوم.