دود گرفتگی مناطقی از اهواز به علت آتش سوزی بخش‌هایی از تالاب هورالعظیم
دود گرفتگی مناطقی از اهواز به علت آتش سوزی بخش‌هایی از تالاب هورالعظیم
رییس اداره حفاظت محیط زیست اهواز گفت: دود غلیظ در برخی مناطق اهواز احتمالا ناشی از آتش سوزی بخش‌هایی از تالاب هورالعظیم در کشور عراق است.

از صبح امروز مردم شهرهای مختلف خوزستان از جمله اهواز، دشت آزادگان، هویزه، کارون و حمیدیه با دود غلیظی در آسمان مواجه شدند که منشأ آن برای مردم مجهول بود و گمانه زنی‌های متفاوتی در این خصوص ارائه شد.

در نهایت مسئولان محیط زیست و فرمانداری هویزه اعلام کردند دودی که آسمان استان خوزستان را فراگرفته ناشی از آتش سوزی در بخش عراقی تالاب هورالعظیم است.

سرپرست فرمانداری هویزه در خصوص آتش سوزی در تالاب هورالعظیم گفت: آتش سوزی تالاب هور العظیم در قسمت عراقی به دلیل خشکسالی و نبود کامل آب اتفاق افتاده است.

ایاد مطوری در ادامه افزود: خوشبختانه آتش سوزی تالاب به سمت ما پیشروی نکرده است و در حال حاضر آتش در منطقه عراقی تالاب مهار شده است و علت دقیق آتش سوزی در حال پیگیری است.

سرپرست فرمانداری هویزه اصلی‌ترین دلیل آتش سوزی در نیزارهای تالاب را خشکسالی کامل عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، تالاب مرزی هورالعظیم، آخرین بازمانده تالاب‌های بین النهرین، در جنوب غربی کشور در خوزستان و در انتهای رود کرخه واقع شده است. یک سوم این تالاب در ایران و دوسوم آن در کشور عراق واقع است.

  • منبع خبر : مهر