دکتر محسن رضایی در همایش اقتصاد مقاومتی,تولید و اشتغال مسجدسلیمان: ستاد عملیاتی تولید و اشتغال در مسجدسلیمان تشکیل شود
دکتر محسن رضایی در همایش اقتصاد مقاومتی,تولید و اشتغال مسجدسلیمان: ستاد عملیاتی تولید و اشتغال در مسجدسلیمان تشکیل شود

شهر اولین ها//دکتر رضایی گفت:مشکل اقتصاد مسجدسلیمان موقعی حل خواهد شد که تمام خانه ها و محلات تبدیل به کارگاه تولیدی شوند. به گزارش آسماری,همایش اقتصاد مقاومتی,تولید و اشتغال صبح امروز با حضور دکتر محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام,امیر یوسف قربانی فرمانده هوانیروز کشور,علی عسکر ظاهری نماینده,علیرضا گوروئی فرماندار,حجت الاسلام امینی امام جمعه […]

شهر اولین ها//دکتر رضایی گفت:مشکل اقتصاد مسجدسلیمان موقعی حل خواهد شد که تمام خانه ها و محلات تبدیل به کارگاه تولیدی شوند.

به گزارش آسماری,همایش اقتصاد مقاومتی,تولید و اشتغال صبح امروز با حضور دکتر محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام,امیر یوسف قربانی فرمانده هوانیروز کشور,علی عسکر ظاهری نماینده,علیرضا گوروئی فرماندار,حجت الاسلام امینی امام جمعه و جمعی از مردم و مسئولین شهرستان  مسجدسلیمان برگزار شد.

دکتر محسن رضایی  طی سخنانی در این همایش ضمن تبریک عید نوروز گفت: امیدوارم سال جدید  سال خوبی برای مردم شهرستان های مسجدسلیمان,لالی, هفتکل  و اندیکا باشد.

وی با اشاره به نامگذاری امسال به نام سال اقتصاد مقاومتی,اشتغال و تولید توسط مقام معظم رهبری افزود: یکی از شهرستان هایی که بیش از هرجایی مستحق این شعار است مسجدسلیمان است.

رضایی ادامه داد:چاه های نفت مسجدسلیمان یک زمانی چرخ اقتصاد ایران را می چرخاندند و طی سالهای پس از انقلاب زحمات زیادی در این شهرستان انجام شده اما این شهرستان نیاز به یک تحول و بسیح عمومی دارد و امسال بهترین سال برای این کار است چرا که تولید و اشتغال اگر در این شهر انجام شود به عنوان یک الگو و  لبیک به رهبر انقلاب خواهد بود.

وی تصریح کرد: پیشنهاد می کنم ستاد تولید و اشتغال مسجدسلیمان توسط نماینده شهرستان,فرماندار و امام جمعه تشکیل شود و ماهیانه جلسات این ستاد در شهرستان برگزار شود و بنده را هم در جریان قرار دهند به طوری که به عنوان یک ستاد عملیاتی موانع و مشکلات پیش روی تولید و اشتغال را رفع کند.

دکتر رضایی تاکید کرد:این آمادگی را دارم تا اگر نیاز به پیگیری مشکلات در خارج از استان باشد از طریق استاندار و وزرای دولت پیگیری کنیم و از حرف و شعار در حوزه تولید و اشتغال وارد کار عملی شویم.

وی در رابطه با طرح 550هزار هکتاری مقام معظم رهبری اظهار داشت:در حوزه آب و کشاورزی پیگیری هایی انجام شد و اختصاص آب برای 57 هزار هکتار از اراضی کشاورزی منطقه مسجدسلیمان تا ایذه مصوب شد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان داشت:هم اکنون حدود هزار نفر در پروژه پتروشیمی مسجدسلیمان مشغول کار هستند و تا پایان امسال و با فعالیت  فاز اول کارخانه آلومینیوم حدود دو هزار نفر مشغول کار خواهند شد.

وی خاطر نشان ساخت:در کنار این پروژه های بزرگ باید کسب و کار خانگی هم مورد توجه قرار گیرد,مشکل اقتصاد مسجدسلیمان موقعی حل خواهد شد که تمام خانه ها و محلات تبدیل به کارگاه تولیدی شوند و کسب و کارهای خانگی در مسجدسلیمان ایجاد شوند.

دکتر رضایی یادآور شد:مشکل عمده کشور در تولید و اشتغال عموما بعد از تولید است که یک کالا تولید می شود اما پس از تولید برای نگهداری و بازاریابی با مشکل مواجه می شویم.

وی با تاکید بر اینکه باید مردم و بویژه جوانان پای کار بیایند گفت:ما نمی توانیم نگاهمان به آسمان دولت باشد,دولت در حال حاضر 700هزار میلیارد تومان بدهی دارد و 550 هزار میلیارد پروژه نیمه تمام دارد و نمی توانیم نگاهمان به دولت باشد بلکه باید امیدمان به اراده  و همت جوانان خودمان باشد.

رضایی افزود:حال که مسئولین شهرستان تصمیم به برگزاری جلسات ستاد تولید و اشتغال گرفته اند مردم هم باید  همراهی کنند و اگر نیاز است آموزش های لازم را برای راه اندازی کسب و کارهای کوچک فراگیرند  و باید سال تولید و اشغال را به خانه و محلات مردم ببریم.

فرمانده 8سال دفاع مقدس تصریح کرد:امروز وقتی مقام معظم رهبری بارها به مسئله اقتصاد اشاره کرده اند انتظار داریم برادران بختیاری مان هم وارد صحنه شوند و خلاقیت و نوآوری نشان دهند.

وی تاکید کرد:امروز هرکاری در حوزه اقتصاد انجام می شود مانند تیری است که به قلب آمریکا شلیک می شود و ما اگر بتوانیم به آمریکایی ها نشان دهیم که تحریم ها بی اثر شده اند این کار کمتر از آزادی خرمشهر نیست,امروز درآمد درست کردن مثل همان آزادسازی خرمشهر است.

دکتر رضایی با بیان اینکه امروز کشور در جنگ اقتصادی است گفت:امروز ما در جنگ اقتصادی هستیم پس کجایند آن برنوهایی که امروز باید تبدیل به قلم,ابزار و فکر برای تولید و اشتغال شوند.استعدادهای زیادی در ایل و تبارمان وجود دارد که باید برای کمک به کشور به صحنه بیایند و جهاد کنند.

وی ادامه داد:دولت,مجلس و قوه قضائیه باید انقلابی شوند چرا که بدون انقلابی شدن نمی توانیم مشکلات کشور را رفع کنیم.امروز باید یک انقلاب جدید به نام انقلاب اقتصادی در کشور صورت پذیرد و باید از خانه های خودمان شروع کنیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور عنوان داشت:از حدود20سال پیش می دانستم که کشور درگیر مشکلات اقتصادی خواهد شد و با انگیزه تحول در اقتصاد وارد بحث های سیاسی شدم و هدفم این بود که انقلاب را باید از ایستگاه اقتصاد عبور دهیم و اگر در این ایستگاه بمانیم نه تنها مردم بلکه به  انقلاب ,نظام  و راهی که آمده ایم آسیب جدی وارد می شود.

دکتر رضایی تاکید کرد:باید انقلاب اقتصادی در کشور و تحت رهنمودهای مقام معظم رهبری انجام شود و مسجدسلیمان می تواند اولین شهری باشد که با لبیک به مقام معظم رهبری تولید و اشتغال را در عمل انجام دهد./آسماری