رئیس جمهور هفتم و هشتم اردیبهشت به خوزستان سفر می‌کند
رئیس جمهور هفتم و هشتم اردیبهشت به خوزستان سفر می‌کند
معاون اجرایی رییس جمهور از سفر آیت الله رییسی به استان خوزستان خبر داد و گفت: این سفر روزهای هفتم و هشتم اردیبهشت ماه انجام می‌شود.

محسن‌ منصوری روز دوشنبه در جلسه بررسی فرصت های سرمایه گذاری و توسعه اقتصادی در استان خوزستان، تصریح کرد: در هفتم و هشتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ رئیس جمهور به استان خوزستان سفر خواهد کرد.

وی بیان کرد: استان خوزستان از تمامی جهت استانی ثرومند است اما در زمینه هایی دچار محرومیت هایی است‌ که باید رفع شود.

معاون اجرایی رییس جمهور اظهار داشت: تاکنون آیت الله رییسی ۶ بار به استان خوزستان سفر کرده و بخش هایی از مشکلات این خوزستان حل و فصل شده است که پیرو این سفرها تحولات در حوزه آب خوزستان و نفت و انرژی و پتروشیمی‌ها را شاهد بودیم.

منصوری خاطر نشان کرد: در نخستین سفر آیت الله رییسی به خوزستان، اعتبارات خوبی تخصیص داده شده که بخش هایی از آن عملیاتی شده است.

معاون اجرایی رئیس جمهور با بیان این‌جمله که آیت الله رییسی نگاه ویژه به استان خوزستان دارد، تصریح کرد: اعتبارات تملک دارایی ها به گونه‌ای است که کاری نمی توان کرد و تلاش مضاعف می طلبد. موضوع جلسه امروز سرمایه گذاری است و از بنگاه‌ها و بخش خصوصی درخواست داریم تا با حضور خود کار جدی را رقم بزنند.

منصوری درباره جزییات این سفر گفت: در این سفر هم ملاقات مردمی هم نشست با نخبگان و هم نشست با اهالی صنعت و معدن و تجارت در دستور کار است. پروژه‌های مختلفی هم در موضوعات متفاوت به بهره‌برداری می‌رسد که یکی از مهمترین آن‌ها مربوط به حوزه نفت و گاز با سرمایه‌گذاری حدود ۱ و نیم میلیارد دلار است.

معاون اجرایی رئیس جمهور تصریح کرد: ‌خط دوم راه‌آهن اهواز – اندیمشک اجرایی و عملیاتی شده که اعتباری حدود ۳ هزار میلیارد تومان برای آن صرف شده است. در حوزه آب و برق و نیرو هم مجموعا حدود ۶ هزار میلیارد تومان آماده افتتاح است که با حضور رییس‌جمهوری به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون اجرایی رئیس‌جمهوری با بیان اینکه دو پروژه بیمارستانی آماده افتتاح است، یادآور شد: یکی از آن‌ها که کاملاً آماده افتتاح است پروژه بیمارستانی امام حسن مجتبی (ع) با ۸۰۰ تختخواب است که در همین روزها با حضور رئیس‌جمهوری به بهره‌برداری می‌رسد.

منصوری تاکید کرد: سازمان برنامه و بودجه آماری از پروژه‌های نیمه‌تمام اعلام کرده که حدود ۳ هزار همت تأمین منابع لازم دارد. یعنی شاید حدود ۳۰ سال پروژه نیمه‌تمام با مسیرهای معمولی تامین منابع در سطح کشور موجود است اما به دنبال شیوه‌های متفاوت تأمین مالی برای اجرایی‌شدن آن هستیم.

معاون اجرایی رئیس‌جمهوری تأکید کرد: اولویت دولت تکمیل پروژه‌های با پیشرفت فیزیکی بالاست. در خوزستان نزدیک به ۱۰ هزار میلیارد تومان پروژه بالای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داریم که باید اول آن‌ها را تکمیل کنیم. دولت هم به دنبال آغاز پروژه‌های تازه هم نیست و تلاش می‌کند همین پروژه‌های نیمه‌تمام را تکمیل سازد.

وی یادآور شد: از جمله تصمیمات این جلسه تاسیس صندوق سرمایه‌گذاری در حوزه اقتصاد با مشارکت بخش خصوصی و بنگاه‌های اقتصادی بود تا هرکدام از این بنگاه‌ها آورده‌ای برای استان خوزستان در حوزه تولید و صنعت داشته باشند.

معاون اجرایی رئیس‌جمهوری افزود: بانک‌های مختلف هم پذیرفتند ۱۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات در خدمت بنگاه‌های اقتصادی استان خوزستان قرار دهند. در حوزه راه هم یکی دو مجموعه برای احداث آزادراه‌ها در استان خوزستان اعلام آمادگی کردند و در حوزه نفت، گاز، پتروشیمی و شیلات هم تصمیمات خوبی گرفته شد.

  • منبع خبر : ایرنا