راه اندازی کمیته پیشگیری از جرایم انتخاباتی در فضای مجازی در خوزستان
راه اندازی کمیته پیشگیری از جرایم انتخاباتی در فضای مجازی در خوزستان
کمیته پیشگیری از جرایم انتخاباتی در فضای مجازی در خوزستان راه‌اندازی شد
عصر اولین ها// معاون دادستان مرکز استان در امور فضای مجازی از راه‌اندازی کمیته پیشگیری از جرایم انتخاباتی در فضای مجازی در استان خبر داد و گفت: این کمیته در راستای مصوبات ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی تشکیل شده است و در همین راستا فضای مجازی رصد می‌شود.
حمید ناصری در گفتگو با مدیریت رسانه دادگستری خوزستان، گفت: در اولین جلسه این کمیته که با حضور دادستان مرکز استان و نمایندگان نهادهای ذیربط برگزار شد، در خصوص مسائل مربوط به فضای مجازی از جمله اخبار و شایعات و نحوه رصد سایت‌های رسمی، پایگاه‌های خبری، صفحات مجازی و …، بحث و گفتگو و پیشنهادات اعضاء درخصوص پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی در فضای مجازی بررسی شد.
وی افزود: رصد کلیه جرائم انتخاباتی در فضای مجازی، اعمال قانون نسبت به نشریات الکترونیکی فاقد مجوز، رصد اقدامات مرتبط با انتخابات در فضای مجازی، از دیگر مسائل مطرح شده در این نشست بود.
ناصری گفت: این کمیته اولین بار است که در ذیل ستاد مرکزی پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی تشکیل می‌شود و با رویکرد پیشگیرانه اقدام می‌کند اما چنانچه نیاز به برخورد مقابله‌ای باشد، برخورد قانونی لازم صورت خواهد گرفت‌.
وی افزود: تشکیل جلسات توجیهی برای نامزدهای انتخابات و مدیران ستادهای آن‌ها در راستای اطلاع‌رسانی قوانین و مقررات انتخابات و جرایم و تخلفات انتخاباتی در فضای مجازی، برگزاری دوره‌های آموزشی برای مدیران پایگاه‌ها و کانال‌های خبری در رابطه با جرائم انتخاباتی در فضای مجازی از برنامه‌های این کمیته است که به زودی در دستور کار قرار می‌گیرد.
ناصری گفت: تبلیغات زودهنگام، توهین و افترا، تخریب چهره و وجهه نامزدهای انتخاباتی توسط یکدیگر در فضای مجازی و انتشار شایعات، از مصادیق جرائم و تخلفات انتخاباتی در فضای مجازی است.