رونمایی از پایگاه اطلاع رسانی تالاب شادگان همزمان با روز جهانی تالاب ها
رونمایی از پایگاه اطلاع رسانی تالاب شادگان همزمان با روز جهانی تالاب ها
از پایگاه اطلاع رسانی تالاب شادگان همزمان با روز جهانی تالاب ها رونمایی خواهد شد.

مدیر انجمن مدافعان محیط زیست خوزستان گفت که در روز جهانی تالاب ها از پایگاه اطلاع رسانی تالاب بین المللی شادگان رونمایی خواهد شد.

به گزارش ندای خوزستان، ایمان کاهکش مدیرعامل انجمن مدافعان محیط زیست خوزستان با اعلام این خبر گفت: فرآیند طراحی و راه اندازی پایگاه اطلاع رسانی تالاب بین المللی شادگان با هدف افزایش آگاهی، اطلاع رسانی، جذب گردشگران و علاقمندان به تالاب انجام گرفته و بزودی شاهد رونمایی از این وبگاه خواهیم بود.
وی افزود: ارائه اطلاعات و معرفی تالاب به مخاطبین و در دسترس قرار نمودن ارزش ها و کارکردهای آن از جمله اهدافی است که مدنظر قرار گرفته است. ضمن این که راهنمایی گردشگران و علاقمندان به حوزه تالاب برای دسترسی به تالاب و معرفی ظرفیت های خاص گردشگری تالابی نیز از دیگر قابلیت های این وبگاه است.
این تسهیلگر محیط زیستی همچنین به راه اندازی مرکز سیپا تالاب بین المللی شادگان اشاره داشت و تأکید نمود: اطلاع رسانی و آگاهی افزایی از جمله اهداف این مرکز بوده که با حمایت های طرح حفاظت از تالاب های ایران در حال انجام است و امیدواریم تا در زمینه جمع آوری اطلاعات، عکسها و گزارشات مشارکت جامعه محلی را بهمراه داشته باشیم.
مدیرانجمن مدافعان محیط زیست خوزستان در ادامه اظهار داشت: فراهم نمودن زمینه آموزش برای دانش آموزان و دانشجویان، انتشار اخبار و فراخوان ها، اشتراک گزارش مستندات و قابلیت نمایش و ارجاع به شبکه های اجتماعی از دیگر مواردی است که با راه اندازی پایگاه اطلاع رسانی تالاب بین المللی شادگان انجام می گیرد.
وی در خاتمه ابراز امیدواری نمود: فصل جدیدی از آگاهی بخشی عمومی در حوزه تالاب شادگان آغاز شده تا با افزایش حساسیت جوامع محلی و دوستداران محیط زیست، پایدارسازی هر چه بیشتر منابع تالابی را شاهد باشیم.