رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مسجدسلیمان:با اجرای بهینه طرح هادی در روستاها بنیاد مسکن مسجدسلیمان در بین شهرهای استان به رتبه  اول ارتقاء یافت
رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مسجدسلیمان:با اجرای بهینه طرح هادی در روستاها بنیاد مسکن مسجدسلیمان در بین شهرهای استان به رتبه  اول ارتقاء یافت

سایت خبری شهر اولین ها//رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مسجدسلیمان اظهار داشت :با اجرای بهینه طرح هادی در روستاها ،بنیاد مسکن مسجدسلیمان در بین شهرهای استان به رتبه  اول ارتقاء یافت. به گزارش سایت خبری شهر اولین ها،طرح هادی روستایی طرحی است که ضمن ساماندهی و اصلاح بافت موجود ، میزان و مکان گسترش آتی […]

سایت خبری شهر اولین ها//رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مسجدسلیمان اظهار داشت :با اجرای بهینه طرح هادی در روستاها ،بنیاد مسکن مسجدسلیمان در بین شهرهای استان به رتبه  اول ارتقاء یافت.

به گزارش سایت خبری شهر اولین ها،طرح هادی روستایی طرحی است که ضمن ساماندهی و اصلاح بافت موجود ، میزان و مکان گسترش آتی و نحوه استفاده از زمین برای عملکرد های مختلف از قبیل مسکونی ، تولیدی ، تجاری و کشاورزی ، و تأسیسات و تجهیزات و نیازمندیهای عمومی روستایی را بر حسب مورد در قالب مصوبات طرحهای ساماندهی فضا و سکونتگاه های روستایی یا طرحهای جامع ناحیه ای تعیین می نماید.

ابراهیم جعفری شهنی رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مسجدسلیمان در خصوص اجرای این طرح در روستاهای مسجدسلیمان گفت : در حوزه تهیه طرح هادی ۶ روستا با اعتباری بالغ بر ۹۰۰ میلیون  ریال  تهیه طرح شده  و در حوزه اجرای طرح هادی  بخشی از کار در ۵ روستا(عوض آباد -گاوداران-بازار تمبی-هفت شهیدان-عنبر )  با اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد وپانصد میلیون ریال  اجرایی شده  که  تکمیل طرح  در این روستا ها نیاز به تامین اعتبار دارد.

وی افزود : با توجه به محرومیت روستاها  و بمنظور تسهیل در امر عبور و مرور و بهسازی و تسطیح معابر با استفاده از ماشین آلاتی که از بنیاد مسکن بکارگیری کردیم  توانستیم چند روستا را بهسازی کرده و مشکلات اولیه عبور و مرور را برطرف کنیم .

وی ادامه داد : رویکرد  ما در اجرای طرح هادی در روستاها استفاده از مصالح بومی و ایجاد هماهنگی بین بافت روستا و مصالح استفاده شده است , به هیچ وجه قصد نداریم تا الگوهای مدرن را به روستاها تحمیل کنیم و ظاهر روستا را شبیه به شهر کنیم .

وی تاکید کرد :هویت روستایی باید در روستاها حفظ شود  و نباید یک روستایی این حس را داشته باشد که در روستا زندگی شهری دارد .

جعفری اظهار داشت : با اجرای طرح هادی و استفاده از مصالح بوم آورد رتبه بنیاد مسکن مسجدسلیمان در بین شهرهای استان خوزستان از رتبه شانزدهم به رتبه  اول بهبود پیدا کرد و  در حال حاضر روستای عوض آباد بخش مرکزی مسجدسلیمان از لحاظ کیفیت اجرای طرح و هماهنگی بین مصالح استفاده شده در معابر و خانه ها  جز ۱۰ روستای برتر کشور است .

رئیس بنیاد مسکن مسجدسلیمان تصریح کرد : خوشبختانه با اجرای طرح هادی مهاجرت معکوس به روستاها که مدنظر سیاست های دولت است صورت گرفته و  سرانه جمعیتی  در این روستاها افزایش یافته است .

وی با تاکید بر نیاز به تامین اعتبار جهت ادامه  اجرای طرح هادی گفت : در بخش گلگیر ۱۲روستا و در بخش مرکزی ۸ روستا از این طرح برخوردار نیستند که نیاز به اختصاص و تامین اعتبار برای اجرای طرح  هادی در این روستاها است .

ابراهیم جعفری شهنی از صدور اسناد مالکیت خانه های روستائی خبر داد و اظهار داشت : در راستای برنامه پنجم توسعه  صدور سند مالکیت روستایی برای  روستاهای بالای ۲۰ خانوار  انجام شده و در سال جاری هم بیش از ۵۰ سند برای خانه های روستایی در روستاهای مختلف صادر شده است .

وی در خصوص پرداخت تسهیلات  مسکن به روستائیان افزود : تسهیلات ۱۵ میلیون تومانی برای ساخت و ساز در روستاها  به روستاییان پرداخت می شود و به منظور مقاوم سازی خانه های قدیمی هم ۶۰ فقره تسهیلات با اعتباری بالغ بر ۹ میلیارد ریال و ۷۰ فقره تسهیلات تعمیری حوادث پرداخت شده است که تمامی این تسهیلات با سود ۴ درصد در اختیار روستاییان قرار می گیرد .

رئیس بنیاد مسکن مسجدسلیمان  یادآور شد : با اجرای طرح هادی  و خدمات و تسهیلاتی که ارائه شده است موقعیت  مناسبی برای بازگشت به روستاها فراهم شده است .

مرجع:آسماری نیوز